Home » Review: Riders Republic

Review: Riders Republic

Riders Republic maakt zich sterk als een van de beste en meest gevarieerde extreme sportgames tot nu toe.

Van de makers van Steep komt Ubisofts nieuwste extreme sportgame, Riders Republic. Riders Republic wordt gezien als de spirituele opvolger van Steep en laat spelers beginnen als een rookie die probeert deel te nemen aan en deel te nemen aan de beroemde Riders Ridge Invitational, een prestigieus sportevenement dat plaatsvindt op verschillende locaties in de Verenigde Staten. Helaas verdwijnt het verhaal na de inleiding en volgt het een niet-originele formule van een kleine vis in een grote vijver. Maar dat is niet erg, want de echte reden om te spelen is om op wat vuil te slippen en wat knokkels te versnipperen!

De game begint met een lange tutorial, waarin spelers kennismaken met de basisbesturing en de verschillende sportdisciplines. Riders Republic biedt vijf verschillende carrièrepaden: fietsraces, fietstrucs, sneeuwraces, sneeuwtrucs en luchtsporten. De ontwikkelaars deden zelfs hun best door gekke en funky variaties toe te voegen aan de traditionele “eerst eindigen van X-mensen” of “scoor Y-punten in Z-tijd” door multisportevenementen te introduceren met onconventionele taken zoals het bezorgen van pizza. Een bepalend verkoopargument zijn de massale online-evenementen voor meerdere spelers die tot 64 spelers uitnodigen in een reeks races waarbij alle sportdisciplines rug aan rug zijn betrokken.

Subtiele MMO-vibes worden gevoeld omdat de sociale aanwezigheid enorm is. Echte spelers bevolken de wereld, dus je voelt je nooit alleen in deze digitale weergave van de Verenigde Staten, en je kunt het opnemen tegen vrienden en vreemden in versus-races en trick-evenementen. Daarnaast is er een centrale hub die bekend staat als Riders Ridge, waar je toegang hebt tot verschillende modi en de accessoirewinkel kunt bezoeken om cosmetica te kopen, vaak vol met andere spelers.

Hoewel er technisch gezien vijf verschillende carrières zijn, zijn het er eerder drie, en ze worden snel repetitief. Elk pad in een bepaalde carrière komt neer op hetzelfde uitgangspunt, alleen op een andere landschappelijke kaart en route. Je bent niet verplicht om meerdere evenementen van hetzelfde beroep achter elkaar te doen, dus zorg ervoor dat je het van tijd tot tijd afwisselt. Verder is er een overvloed aan activiteiten om te doen naast de belangrijkste evenementen, variërend van het lokaliseren van beroemde bezienswaardigheden tot het verzamelen van relikwieën die speciale uitrusting ontgrendelen.

Ubisoft blonk uit met de visuele getrouwheid van de aanbevolen nationale parken. Elke locatie is ronduit prachtig, en de open wereld kunnen doorkruisen op een paar raketski’s of een sneeuwscooter is even ontspannend en opwindend. Een gemakkelijk toegankelijk uitrustingswiel maakt het mogelijk om tijdens het vliegen van voertuig te wisselen, dus als je van een wingsuit naar een fiets wilt veranderen, staat de game je bij. Elk gebied is charmant vertegenwoordigd, met levendige kleurenpaletten en geografische nauwkeurigheid.

Van de poederachtige heuvels van Grand Teton Summit tot de adembenemende Angels Landing of Zion, er is altijd een plek om even te pauzeren en de natuurlijke schoonheden van Amerika te bewonderen. Voor degenen die geen zin hebben om te verkennen, zijn er echter handige snelle reispunten.

De physics, vooral bij fietsen en sneeuwsporten, is goed gedaan. Fietsen voelt uitzonderlijk soepel bij het driften om door krappe bochten te komen. De besturing is eenvoudig, met tutorials die uitstekend werk leveren door verschillende trucs en tips te leren tijdens het spelen. Directionele bochten zijn super stijf en de standaard verticale bedieningselementen waren standaard omgekeerd, waardoor ik naar beneden crashte in plaats van omhoog te vliegen. Daarnaast zijn er animatieproblemen met vast komen te zitten in willekeurig terrein, zoals een struik of een rots, maar gelukkig is er een onbeperkte “terug”-knop die de tijd terugspoelt.

Toegankelijkheids- en aanpassingsopties zijn echter voldoende. Naast snowboarden kan het perspectief van de derde persoon en de eerste persoon worden gewisseld. Afhankelijk van aan welk evenement je deelneemt, worden er twee besturingsopties aangeboden. Racer biedt volledige cameracontrole en de mogelijkheid om trucs uit te voeren met een druk op de knop. Aan de andere kant biedt Trickster geen camerabesturing, maar de veelzijdigheid om meer complexe en geavanceerde trucs uit te voeren. Moeilijkheidsgraadinstellingen kunnen eenvoudig worden aangepast voor de start van een evenement, van standaard tot elite. Afgezien van de basiskeuzes voor toegankelijkheid, biedt Riders Republic ook handige automatische en handmatige landingen voor diegenen die op zoek zijn naar een variabele uitdaging.

Als je hoofdevenementen en zijmissies voltooit, krijg je sterren, het centrale voortgangssysteem en geld dat wordt gebruikt om cosmetica voor je personage te kopen. Elk evenement levert je één ster op, met optionele doelen die extra sterren opleveren. Naarmate je hoger komt, krijg je betere uitrusting en uitrusting, met een gemakkelijk te lezen scoresysteem zodat je kunt onderscheiden welke fiets of snowboard beter is voor welk evenement. Naarmate je vordert, krijg je ook sponsoring van grote merken zoals Redbull en Ford die je helpen om meer doelen te bereiken.

Een van de minpunten is dat je een online verbinding met de servers van Ubisoft nodig hebt om de campagne te spelen, zelfs als je van plan bent om het alleen te spelen. Als je vastzit zonder internet, ben je beperkt tot de offline Zen-modus, de ontwikkelaar’s kijk op ontspanning. De hele wereld ligt voor je open om te verkennen, met alle voertuigen en uitrusting ontgrendeld. Echte vooruitgang is er echter niet. Het is in wezen een pure sandbox om te doen wat je wilt doen. Dit is niet puur negatief, maar het feit dat de carrièremodus afhankelijk is van online servers is een enorme domper.

Riders Republic heeft een zeker gevoel van duurzaamheid omdat het je niet dwingt om uren achter elkaar door te brengen om vooruitgang te boeken. Alles wat je doet, beloont je met een beetje progressie, zelfs als je gewoon een pad af fietst om een ​​oriëntatiepunt te vinden. Evenementen zijn snel en snel, dus zelfs als je maar vijf minuten per dag vrij hebt, heeft de game voldoende inhoud om te bieden.

Riders Republic is een stap in de goede richting voor games in de open wereld. Het vult de leegte voor extreme sportgames in een industrie die meestal gevuld is met verhalende of gevechtsgestuurde projecten. Van de uitgestrekte bergen van Bryce Canyon tot de weelderige bossen van Yosemite, er is altijd wel iets moois te zien en spannend om te doen. Ubisoft creëerde een briljante sociale, digitale sfeer die je het gevoel geeft dat je daadwerkelijk deelneemt aan de Rider's Ridge Invitational.
8.5

0 0