Home » Review: Marvel’s Spider-Man: Remastered

Review: Marvel’s Spider-Man: Remastered

Marvel’s Spider-Man: Remastered is de definitieve versie van een van de beste superheldengames ooit gemaakt.

Het is misschien veelzeggend dat in de bijna twee jaar sinds de release van Marvel’s Spider-Man op de PlayStation 4, er geen andere superheldengame op de console van Sony is geweest. Marvel’s Spider-Man: Remastered is onlangs geremasterd en opnieuw uitgebracht voor de PlayStation 5 en het haalt alles uit de kast van de nieuwe console, waarmee het zijn status als een must-have-titel in het proces opnieuw bevestigt.

In alle opzichten is dit dezelfde game die de meesten van ons in 2018 speelden. In grote lijnen betekent dit echter dat hetzelfde baanbrekende stadsverkeer, acrobatische gevechten en een fantastisch verhaal allemaal aanwezig zijn.

Het is duidelijk dat het vooral goed nieuws is als je nieuw bent op het PlayStation-platform en nog nooit eerder de pracht en praal van Marvel’s Spider-Man hebt ervaren. Het is namelijk een geweldige actietitel die je echt het gevoel geeft dat je door de skyline van New York zweeft terwijl je slechteriken verslaat.

In deze onlangs geremasterde versie van Marvel’s Spider-Man krijg je dat allemaal en meer, want deze versie van de game zit boordevol DLC en verhaaluitbreiding die voor de originele game is uitgebracht.

Je moet ook onthouden dat hoewel Marvel’s Spider-Man een fantastisch actie-avontuur was (en nog steeds is), het een klein handvol tekortkomingen heeft die een beetje afbreuk doen aan het totale pakket. Van de op Mary Jane gerichte insta-fail stealth-missies tot de vrij saaie puzzelminigames om de macht om te leiden en een algemene oververzadiging van taken in de open wereld, het is zeker eerlijk om te zeggen dat in dit opzicht in ieder geval Insomniac’s baanbrekende superheldenuitje is niet zo goed verouderd als aspecten van het spel.

Ironisch genoeg is Spider-Man: Miles Morales een betere game, met niet alleen een superieur verhaal en verbeterde gevechten, maar ook een vernieuwde gamestructuur en natuurlijk geen van die gruwelijke insta-fail stealth-missies uit het eerste deel. Hoe dan ook, Marvel’s Spider-Man is nog steeds een geweldig spel en in zijn geremasterde vorm heeft het er nog nooit zo goed uitgezien of gespeeld.

Spider-Man: Remastered weerspiegelt de visuele feature-set die in Spider-Man: Miles Morales werd opgevangen, en laat spelers schakelen tussen een grafische- en prestatiemodus die elk van invloed zijn op de beelden en gameplay op alle manieren die je je kunt voorstellen.

Fidelity is hier de standaard visuele modus. Met een haarscherpe 4K-basisresolutie verbeterd door Temporal Injection, brengt de fidelity visuele preset ook verbeterde verlichting en verbluffende ray tracing-effecten met zich mee, zij het ten koste van een vergrendelde 30 frames per seconde.

Wanneer Marvel’s Spider-Man: Remastered in deze modus wordt gespeeld, ziet het er gewoonweg fantastisch uit en gaat het gemakkelijk door voor een nieuwe PlayStation 5-game. Net als Spider-Man: Miles Morales is het echter de prestatiemodus die echt innoverend is.

Door de fraaie ray tracing, verbeterde visuele effecten weg te halen en de resolutie te verlagen naar opgeschaalde 4K, zorgt de prestatiemodus van Spider-Man: Remastered ervoor dat de game absoluut mee kan varen op de locked 60 frames per seconde. Als gevolg hiervan ziet alles, van het slingeren door de stad tot het vechten met vijanden er niet alleen prachtig uit, maar voelt het ook veel beter aan.

Daarnaast profiteert Spider-Man: Remastered ook van dezelfde supersnelle laadtijden die Miles Morales ook heeft, waardoor spelers in slechts een paar seconden snel kunnen reizen en een opgeslagen game in iets meer dan tien seconden kunnen laden vanuit een koude start. Het is een opmerkelijke technologische prestatie waar ik nog steeds niet helemaal aan gewend ben geraakt.

Iets minder opmerkelijk is echter de DualSense-implementatie, waarin zowel de haptische feedback als de adaptieve triggers hier een beetje als bijzaak aanvoelen. Het zorgt voor aardig wat spanning wanneer er actie plaatsvindt, maar daar blijft het een beetje bij.

Uiteindelijk is Marvel's Spider-Man Remastered een geweldige remaster van een toch al geweldige superheldentitel. Marvel's Spider-Man: Remastered fungeert als een mooie brug naar de gebeurtenissen in Spider-Man: Miles Morales en is misschien niet essentieel voor die veteranen die de game grijs hebben gespeeld, maar het is zeker een aanrader voor iedereen die nog niet eerder bekend was met de taferelen van Peter Parker.
9

0 0