Home » Review: Night Call

Review: Night Call

Houd jij van mysterieuze verhalen en denk jij dat je als detective kan spelen? Denk jij de dader te kunnen vinden die jou heeft proberen te vermoorden? Dan is Night Call een perfect spel voor jou!

Night Call is een game waar jij als taxichauffeur speelt. Je kan kiezen wat er met je gaat gebeuren op het begin en de moeilijkheidsgraad. Jij belandt in een ziekenhuis en je bent er ook weer vrij snel uit. Na het ziekenhuisbezoek begin je gelijk met je eerste nacht, alleen weet je nog niet dat je achter de dader gaat die je wat heeft aangedaan.

Na een paar nachten komt er iemand naar je toe van de rechtszaak die jou als een soort detective wilt laten spelen. Je gaat dan achter je dader aan. Je mag zelf bepalen waar je naar toe gaat en wie je een lift wilt geven met je taxi. Tijdens de ritten hoor je verschillende verhalen van mensen en probeer je achter de dader te komen Je moet ook verschillende plaatsen bezoeken waar je clues kan vinden. Daarnaast kan je ook kranten en reports lezen die je bij de tankstation koopt. Deze bevatten ook verschillende hints. Ook de radio zal je zo nu en dan tips geven over wat er is gebeurd.

Als je eenmaal clues hebt gevonden, worden ze automatisch opgeslagen. Na elke shift heb je de mogelijkheid om te bekijken welke clues je hebt verzameld. Op een muur zitten een paar suspects waar jij moet achter komen wie de dader is. Je krijgt ook verschillende mappen waar informatie op staat die jij weer kan verbinden met de suspects.

Tijdens het rijden met mensen in je auto kan je ook praten met ze. Je moet zelf kiezen hoe je kan reageren op verschillende manieren. Je kan boos, blij, vriendelijk en zelf niet reageren. Het ligt ook aan hoe je de gesprekken voert, want in bijna elk gesprek die je met iemand hebt kan je clues vinden of ook weer niet. Je moet ook overleven in het spel want je hebt niet veel geld dus je moet er ook voor zorgen dat je genoeg klanten heb gehad, want je zal moeten tanken. Je krijgt ook wel eens fooi dat je kan helpen. de moeilijkheidsgraad bepaalt ook hoeveel geld je hebt en krijgt.

Al met al is Night Call een leuk spel, echter kon ik het niet uren achter elkaar spelen, want het begint het al snel saai en repetitief te worden. Het begin is wel leuk maar er gebeurd niet veel, je luistert naar veel verhalen, je hoort geen mensen echt praten en je hebt niet echt het gevoel dat je als een detective speelt. Als je echter een liefhebber bent van verhalende spellen en detective zijn juist jouw ding is, dan is Night Call zeker een aanrader!
5.8
Prima
Gameplay - 6