Home » Review: NBA 2K20

Review: NBA 2K20

Meestal hebben spelers tijdens het NBA-seizoen de keuze tussen NBA 2K of NBA Live voor hun digitale basketbalverslaving. Dit jaar verschijnt de titel van Electronic Arts echter later in het jaar na een recente vertraging, dus NBA 2K20 is voor nu de enige game op de markt, als je een nieuwe titel wilt. Gelukkig voor fans is de up-and-down-serie dit jaar grotendeels een slamdunk geweest, omdat de consequent geweldige gameplay wordt ondersteund door een fantastische verhaalmodus en minder invasieve microtransacties.

Er is dit jaar geen enorme verandering aan de gameplay, maar enkele ruwe randen worden gepolijst. De afgelopen delen hebben enkele animatieproblemen gehad, maar NBA 2K20 lijkt zo perfect mogelijk te zijn als het gaat om de beweging van de speler. Dit is te danken aan het feit dat de spelers nu steviger op de grond staan en een breder scala aan balbehandelingsstijlen. Verdedigers doorsnijden is nog nooit zo gemakkelijk geweest en voelde natuurlijker aan.

De toevoeging van WNBA-teams is dit jaar de belangrijkste vernieuwing en het is een veel overdreven functie omdat NBA Live Visual Concepts een aantal jaren verslaat. In dit geval was het het wachten waard, omdat alle teams van de competitie volledig zijn geïmplementeerd en al hun sterren getrouw in het spel zijn nagebouwd. Wat interessant is, is hoe verschillend WNBA-games kunnen voelen van hun mannelijke tegenhangers, omdat er minder nadruk ligt op explosief spelen en snelle pauzes. In plaats daarvan moeten spelers de basisprincipes in gedachten houden en de beste strategieën bedenken. Het is een iets langzamere affaire, maar het is net zo de moeite waard als het spel.

Net als veel andere sporttitels heeft NBA 2K20 al geruime tijd met filmische verhaalmodi te maken. Veel van hun pogingen zijn echter nogal rampzalig geweest, zoals het zo slechte, het is goede verhaal van Frequency Vibrations dat Spike Lee deed voor  NBA 2K16 genaamd “Livin ‘Da Dream”. Deze keer werkt Visual Concepts samen met LeBron James en Maverick Carter’s SpringHill Entertainment om een ​​verhaal te verzinnen over atleten die opkomen voor waar ze in geloven, ongeacht welke speling kan optreden.

Het is absoluut een heel passend verhaal, want we hebben gezien dat Colin Kaepernick werd verbannen uit de National Football League voor het nemen van een knie tijdens het volkslied over de behandeling van minderheden in het land. Daarnaast is James niet bang geweest om te zeggen waar hij voor staat en is hij altijd op de hoogte geweest van sociale kwesties sinds hij zich niet alleen als een speler, maar als een rolmodel manifesteerde. Met een president die meer dan bereid is om atleten te bekritiseren, vooral atleten van kleur, die niet in de rij staan, is deze standaard voor individualisme belangrijker dan ooit.

NBA 2K20 richt zich op een student met, die zit in een cruciaal college basketbalspel nadat een van zijn teamgenoten zijn studiebeurs heeft ingetrokken na het scheuren van ligamenten in zijn knie. Het is een ruwe manier om een ​​collegiale carrière te beëindigen en zijn aandeel in het komende NBA-draft daalt als gevolg. Hij wordt gezien als een egoïstische onruststoker, ook al was zijn daad onbaatzuchtig van aard. Met deze controverse komt wat bekendheid, omdat de speler wordt geïnterviewd over Desus en Mero en mogelijk een kleine filmrol krijgt, maar de speler moet zich concentreren op het in evenwicht brengen van hun sterrendom met het bereiken van de competitie. Er is al vroeg een grote regel waarin de speler wordt gevraagd of hij buiten de wedstrijd zat en hij de verslaggever vertelt dat hij daadwerkelijk rechtop stond.

Dit is een terugkerend thema in het hele verhaal, waarbij de speler wordt opgesteld en uiteindelijk deelneemt aan de zomercompetitie van de NBA. Er is niet veel spelerskeuze, omdat het vooral gericht is op hoe ze presteren op het veld, wat aantoont dat vaardigheid meestal wint in deze situaties. In zekere zin wordt een oneerlijke realiteit onder de aandacht gebracht. Dit soort dubbele normen wordt in het korte verhaal onderzocht, maar het beweert dat mensen het juiste moeten doen, zelfs als het niet altijd een verschil maakt. Een individu is misschien niet in staat om iets belangrijks te doen, maar miljoenen die samenkomen wel.

Het verhaal van James en Maverick is fantastisch, maar het leidt gewoon naar de standaard MyCareer-modus die fans maar al te goed kennen. Er is af en toe een filmpje en interactie met andere spelers, maar het bestaat meestal om spelers te laten treuzelen om virtuele valuta te kopen, zodat ze hun baskerballer snel kunnen verbeteren. Gelukkig heeft het spel niet zo veel roofzuchtige microtransacties als eerdere titels in de zin dat de voortgang niet zo traag is.

Daarbij zijn er enkele teleurstellende modi en beperkingen in NBA 2K20. Ten eerste, het opnemen van WNBA-sterren voelt half af, aangezien je er geen MyCareer mee kunt doen of een franchisemodus. Ze zijn beperkt tot een seizoensaanbieding. Hopelijk wordt het in de toekomst uitgebreid, maar zowel  FIFA als NBA Live zijn even beperkend geweest voor de manier waarop ze damesporten behandelen. Bovendien is MyTeam nog steeds de saaie Ultimate Team-rip-off die het altijd is geweest, en je kunt spelen als de klassieke personages elders, dus er is echt geen aantrekkingskracht, en als je het niet leuk vond, heb je nog steeds gewonnen, toch is het erg leuk om te spelen.

Het fantastische gevoel van de NBA 2K20 op het veld en hoe de belangrijkste modi werken zoals ze geadverteerd worden, zijn de belangrijkste onderdelen. Sommige van de secundaire toevoegingen ontbreken misschien in vergelijking met de filmische verhaalmodus, maar ze dienen nog steeds hun doel om het pakket compleet te maken. Dit is niet alleen de eerste keer dat de NBA 2K20 een verhaalmodus op de juiste manier heeft uitgevoerd, maar is ook gericht op belangrijke onderwerpen die het waard zijn te vieren. In een industrie die het minst politieke van aard lijkt te zijn, zelfs in games over oorlog en internationaal conflict.. De toewijding om iets te zeggen is bewonderenswaardig. Het staat graag aan de kant van sociale rechtvaardigheid en het belang van een standpunt in te nemen wanneer het ertoe doet, om te laten zien dat er meer in het leven is dan basketbal, zelfs als dat basketbalgedeelte echt verdomd goed is.
8
Replay Value - 8
Geluid - 8