Home » Review: Just Dance 2021

Review: Just Dance 2021

Just Dance 2021 volgt dezelfde blauwdruk als eerdere games, waarbij spelers de dansbewegingen moeten volgen om punten te scoren.

Ik kan de magie van Just Dance 2021 in één zin samenvatten, wat misschien de hele recensie zou kunnen samenvatten: ik hou niet van dansen, maar als ik Just Dance start, vergeet ik het. Ik bedoel, laten we duidelijk zijn: het punt is dat dansen normaal gesproken iets is dat me echt in verlegenheid brengt. Maar er zit, in de formule van de Ubisoft-serie, iets magisch dat mijn ongemak uitwist en terugkeert naar de luchtige dans die bevrijdende en hilarische aard die me normaal niet infecteert.

Het is niet genoeg om daar een slogan te plaatsen om te zeggen “iedereen kan dansen” om het echt te laten gebeuren. Onmiddellijkheid moet zorgvuldig worden gebouwd en Ubisoft-ontwikkelaars hebben nu een solide basis waarop ze kunnen rusten. Het eerste geheim (om zo te zeggen) van Just Dance 2021, evenals van degenen die eraan voorafgingen, is dat er geen trainingsmodus is. Het sleutelwoord is in dit geval “lichtheid”: er is geen ruimte om zichzelf overdreven serieus te nemen. Er is dus niets dat je echt scheidt van het starten van een nummer. Stop met denken en dans!

Maar als ik me na de eerste noot voor een spiegel bevond, zou het schrikbeeld van schaamte terugkomen en zou ik stoppen met spelen. Om deze angst weg te vagen, denken we dat er prachtige graphics en animaties zijn die elk nummer begeleiden: er is ruimte voor hints naar de stijl van de artiest in het echt, referenties tot de beroemdste muziekvideo’s.

De game is speelbaar met je smartphone, maar ook met je controller, camera of Kinect. Met de terugkeer van de Just Dance Controller-applicatie: de verbinding is direct gemaakt en maakt het in elke situatie mogelijk om met maximaal zes spelers te spelen. Kortom, er zijn geen excuses mogelijk: je moet dansen. De gameplay in Just Dance 2021 is net zo intuïtief als altijd, spelers worden gescoord en beoordeeld met een Ok, Super of Perfect voor hoe goed ze de dansbewegingen kunnen evenaren.

De belangrijkste Just Dance-modus is waar spelers een van de 40 meegeleverde nummers kunnen kiezen om op te dansen. Spelers kunnen tegen elkaar strijden of samenwerken om een ​​totaalscore voor unlockables te krijgen.

Het belangrijkste verkoopargument is dat er 40 nieuwe nummers zijn die niet beschikbaar waren in andere games. Hoewel het geweldig is dat er al zoveel nieuwe nummers zijn ontgrendeld, zullen spelers teleurgesteld zijn als ze hopen te dansen op 40 van de grootste hits van het afgelopen jaar.

Ik zou graag denken dat ik op de hoogte ben van muziek, maar ik kende niet de helft van de beschikbare nummers. Dit betekent niet dat het geen geweldige nummers waren om op te dansen, het is dat spelers niet alle radiohits moeten verwachten, maar zich eerder moeten voorbereiden op het leren van een aantal nieuwe nummers.

Als dit een dealbreaker is die het niet zou moeten zijn, kunnen spelers betalen voor het Just Dance Unlimited-abonnement met meer dan 600 nummers om uit te kiezen.

Ik zal eerlijk zijn, de unlockables zijn echt teleurstellend, aangezien spelers worden beloond met een sticker, avatar, alias, ervaringspunten voor je vaardigheidsniveau en de in-game valuta-mojo voor hun harde werk, spelers zouden zeker worden aangemoedigd om terug te blijven komen als liedjes konden worden ontgrendeld.

Hoewel het ontgrendelen van alternatieve versies van mijn paar favoriete nummers me terug bracht om te zien hoe ze zouden zijn, moet je elk nummer een paar keer spelen om ze te krijgen.

De modus speciaal ontwikkeld voor kleine kinderen is een basic versie van de originele Just Dance-modus, met tien kindvriendelijke liedjes en een scoresysteem voor regenboogsterren. Er zijn geen dansinstructies om te volgen en niets kan worden ontgrendeld. Ik begrijp dat dit is bedoeld voor echt jonge kinderen, maar met de technisch onderlegde kinderen van vandaag lijkt dit misschien heel eenvoudig en niet erg inspirerend.

Just Dance is nog steeds erg leuk. Het ziet er naar uit dat Ubisoft niet te stoppen is met de game, en met een community van 135 miljoen spelers,  zouden ze dat niet moeten doen. Ik denk echter wel dat het opnemen van meer populaire liedjes in het spel en betere beloningen het voor gewone spelers zoals ik mogelijk zal maken om terug te keren buiten de occasionele familiebijeenkomst of huisfeest.
7.5

0 0