Home » Review: Scarlet Nexus

Review: Scarlet Nexus

Scarlet Nexus is een vrij unieke actie-RPG die zich afspeelt in een wereld waar het menselijk brein is geëvolueerd.

Scarlet Nexus neemt spelers mee naar een ‘brainpunk’-animewereld waar psionische krachten en bizarre buitenaardse wezens de mensheid bedreigen. Wat is de betekenis van hersenkraker In dit ietwat moderne tijdperk hebben enorme vorderingen in de denktechnologie geleid tot het gebruik van ongelooflijke paranormale vermogens. Natuurlijk is niet alles wat het lijkt, en tijdens de reis ontrafelt zich een mysterie. Scarlet Nexus blinkt uit in het tonen van zijn stijlvolle en unieke wereld, het creëren van gevechten die een genot zijn om te spelen en naar te kijken, waarbij spelers het opnemen tegen vreemde, geweldige eindbazen. Sommige elementen, zoals karakterdialoog, het opbouwen van relaties en levelontwerp, leveren echter een verder uitstekende ervaring op.

Scarlet Nexus lijkt op maat gemaakt voor anime-liefhebbers met scherpe beelden, toffe verhaallijnen en fantastische actiescènes. Zelfs als je niet van anime houdt, springen de gevechten en animaties in het oog. In het begin sla je gewoon monsters weg en doe je ervaring op – taken die bekend zijn bij iedereen die ooit een RPG heeft gespeeld. Al snel krijg je de kans om de omgeving te manipuleren via psychokinese. Dit kan zo simpel zijn als het rondgooien van vaten en dozen, maar het is veel leuker om bussen, kroonluchters, ijssculpturen en meer op te tillen. Ik vond het geweldig om de wereld uit elkaar te scheuren om vijanden te versnipperen en het landschap omhoog te trekken en vervolgens door de omgeving te rijden.

De kinetische elementen zorgen voor een ongelooflijk soepele stroom van gevecht naar gevecht. In de loop van het spel, gevechten worden veel complexer en interessanter naarmate je de mogelijkheid krijgt om de speciale vaardigheden van je vrienden aan te boren en ze in je aanvallen te verwerken. Wordt een tegenstander bijvoorbeeld onkwetsbaar als je dichtbij komt? Ga onzichtbaar of teleporteer naar hen! Moeite met snelle tegenstanders? Stop de tijd helemaal. Later in het spel kun je zelfs meerdere vaardigheden tegelijk gebruiken om het scherm echt te laten exploderen met enorme combo’s. Ik hield ervan om te experimenteren en het combineren van vaardigheden om zo vijanden uit elkaar te scheuren.

Toen ik een band ontwikkelde met de personages, kreeg ik de kans om ze rechtstreeks op te roepen om deel te nemen aan massale combo-aanvallen. Confrontaties worden vaak afgesloten met een epische anime-animatie terwijl je de gemene wezens afslacht met stijlvolle afwerkingsaanvallen. Alsof dit nog niet genoeg was, krijg je nieuwe hersengerelateerde vaardigheden naarmate je vordert, zoals een activeerbaar hersenveld dat moet worden opgeladen in de strijd en dat voor een korte tijd enorme psionische krachten overbrengt. Om een ​​beetje een risico-beloning-element toe te voegen, moet je het hersenveld handmatig uitschakelen voordat de timer afloopt, anders ga je dood. Gevechten zijn het beste deel van Scarlet Nexus, en het werd leuker en interessanter naarmate ik vorderde in het verhaal.

Ik vond de zijmissies een beetje saai ondanks de fascinerende wereld, maar je kunt ook dingen doen die Bond Episodes worden genoemd, die je relatie met je teamgenoten verbeteren om hen en jou sterker te maken. De Bond-afleveringen komen meestal aan het einde van een bepaald hoodstuk en ontgrendelen nieuwe vaardigheden wanneer je de krachten van iemand anders leent, maar geven je ook meer achtergrondverhaal over de personages en de wereld van Scarlet Nexus. Vrijwel iedereen zal verbaast zijn over de toestand van de dingen die in deze wereld de norm lijken te zijn, en het feit dat je vaak samen met letterlijke kinderen vecht.

De wereld van Scarlet Nexus is meer dan intrigerend genoeg om je het spel te laten spelen, maar het verhaal zal je absoluut boeien en je blijven spelen tot het volgende opslagpunt, elke keer dat je erin springt. Het feit dat de gevechten ook geweldig aanvoelen, en dat je de moeilijkheidsgraad on-the-fly kunt aanpassen als een gevecht een beetje te vervelend blijkt te zijn, is gewoon een ander pluspunt van deze vrij uitstekende game.

De actie is ongelooflijk boeiend. Het verhaal en de personages, niet zozeer. Helaas introduceert het verhaal al vroeg een belachelijk aantal personages en ze groeien niet veel tijdens de campagne. De plot is een absurd buitenaards verhaal dat alleen logisch is in een universum dat zo vreemd is, maar de kleine vignetten die je ontgrendelt door je relatie met elk individueel personage te verbeteren, voelen steriel en stagnerend aan.

Scarlett Nexus wordt ook in extreme mate repetitief met hergebruikte gebieden en monsters, vooral in de latere gebieden. Er zijn genoeg bizarre dingen om je aandacht vast te houden, zelfs als je begint te verzanden in het formele niveau-ontwerp dat wisselt tussen checkpoints en arena’s. De levellay-outs in Scarlet Nexus voelen tot een belachelijke mate overdreven functioneel aan, met weinig afstand van checkpoint tot checkpoint – gewoon een rechte lijn van checkpoints en arena’s zonder enige dressing. Gelukkig zijn er genoeg weelderige, geanimeerde attributen om je uit dat koude ontwerp te halen terwijl je van podium naar podium vaart.

Wat de brainpunk-kijk op de over-the-top psychische realiteit ook is, ik ben er ingezogen. Bandai Namco heeft iets heel vreemds en heel bevredigends gemaakt met Scarlet Nexus, en ik hoop dat we een iets verfijnder vervolg krijgen.

Van het meeslepende verhaal tot de ontwerpen en gevechten van wilde vijanden, ik ben nogal onder de indruk van Scarlet Nexus. Waar Bandai Namco-spellen vaak een niche-aantrekkingskracht hebben, heb ik geen bedenkingen bij het aanbevelen van Scarlet Nexus. Ik zou zeker aanraden om veel van de zijverhalen over te slaan, maar al het andere hier is het soort met anime doordrenkte grootsheid dat bijna iedereen zal aanspreken.
8

0 0