Home » Review: Watch Dogs Legion: Bloodline

Review: Watch Dogs Legion: Bloodline

Bloodline breidt uit op Watch Dogs Legion, met nieuwe missies, terugkerende personages en een iets andere setting om te verkennen.

Iets meer dan zes maanden sinds het PlayStation 5-debuut, is Watch Dogs Legion ongetwijfeld op een betere plek. Vergis je niet, dit ambitieuze maar uiteindelijk gebrekkige uitstapje naar de open wereld door het futuristische Londen is nog steeds in de steek gelaten door het gewicht van zijn eigen ideeën, maar Ubisoft heeft onvermoeibaar gewerkt om zinvolle verbeteringen toe te voegen, zoals een optie om de game in 60 fps te spelen en een multiplayermodus.

Watch Dogs Legion: Bloodline, een grote uitbreiding, maakt een einde aan de ‘play as anyone’-gimmick van de hoofdcampagne en levert een meer bevredigende verhaallijn op. Je speelt als een soort prequel die zich afspeelt voor de gebeurtenissen van het hoofdspel en speelt als Aiden Pearce en Wrench, twee van de meer memorabele personages uit de anders zo vergeetbare cast van de franchise, in een plot dat gebeurtenissen uit Watch Dogs en Watch Dogs 2 overbrugt.

Het zal bij lange na geen prijzen winnen, maar door de plot rond twee personages te bouwen in plaats van om wie dan ook, kan de ontwikkelaar terug naar de basis en een meer meeslepende verhaallijn bieden zonder de bizarre stemacteurs en animatie-eigenaardigheden van de volledige fictie. De gameplay is grotendeels hetzelfde. Missies kunnen op een aantal verschillende manieren worden benaderd, met stealth en gevechten aangevuld met hackvaardigheden.

Aiden en Wrench, als meer onderscheidende agenten, hebben een unieke reeks vaardigheden waardoor ze leuker zijn om te spelen dan de willekeurige NPC’s die elders in de kerncampagne beschikbaar zijn. Wrench heeft bijvoorbeeld een vuurwapen dat hacks in de nabije omgeving kan activeren, wat zorgt voor een aantal meeslepende gevechtsscenario’s. Beide hebben ook een actieve herlaadfunctie, wat betekent dat als je een knop correct indrukt, je voor een korte periode kunt profiteren van overmeesterde wapens.

Beide personages kunnen zowel in de kerncampagne als online worden gebruikt, wat nieuw plezier toevoegt aan het bestaande spel. Bloodline heeft zijn eigen unieke pad van zijmissies en upgrades, waarmee een redelijk uitgebreid pakket wordt uitgewerkt waarmee je nog minstens tien uur in Londen doorbrengt. Natuurlijk, als je de bestaande loop niet leuk vond, is er waarschijnlijk niet genoeg hier om je terug te trekken, maar franchisefans zullen waarderen hoe Bloodline verweven is met andere delen in de serie.

Watch Dogs Legion is een goede game en Bloodline slaagt erin een sterker verhaal op te bouwen uit de verschillende mechanics en gameplay-systemen. Onder de oppervlakte is het meer van hetzelfde, maar speelbare personages Aiden en Wrench brengen nieuw plezier in de campagne en evoluerende online modi, terwijl ze tegelijkertijd de algemene kennis van de serie aanvullen met hun eigen verhaallijn.
7.5

0 0