Home » Review: Alex Kidd in Miracle World DX

Review: Alex Kidd in Miracle World DX

Alex Kidd in Miracle World brengt een klassiek Master System-spel terug

Alex Kidd is een old school platformer uit 1986 die ontwikkelend is door SEGA. De DX-versie is een remake van deze klassieker. De game stampt uit dat SEGA nog consoles uitbracht, destijds de Master System. SEGA was destijds de grootste concurrent van de welbekende Nintendo.

De game was in de jaren tachtig erg populair. Deze game was zo populair dat deze volledig kon concurreren met de welbekende Super Mario-games. Echter bleek achteraf dat de concurrentie niet zo liep als SEGA gewenst had. Dat blijkt uit de latere Sonic games en dat Sonic de officiële mascotte was van SEGA.

Toch was Alex Kidd in Miracle World toentertijd een interessante platformer. Ik zelf heb deze game in de jaren tachtig niet meegemaakt. Deze game verschijn voor mijn geboorte. Persoonlijk vind ik 2D platformer games leuk om te spelen ter afwisseling. In deze review bespreek ik toch deze game. SEGA heeft deze game voor deze remake volledig aangepast. Dit zodat deze game mee kan draaien met de huidige games.

Alex Kidd in Miracle World DX is een zeer interessante game met genoeg afwisselende gameplay-elementen, die genoeg plezier bieden om de huidige generatie en jongere games te vermaken. Alex woont op MT. Eternal op de planeet Aries (oftewel Miracle World). Alex traint dagelijks zijn unieke move de Shellcore Techniek. Met deze techniek kan Alex vuisten aanpassen door zijn wilskracht. De koning van die planeet Sander Radaxian verdwijnt op een dag. Door deze vermissing verkeert de planeet in wanorde en veranderen bewoners in steen. Achteraf blijkt dat Janken the Great hier verantwoordelijk voor is. En blijkt dat deze beste meneer de Kroonprins en zijn verloofde, princes Lora, ontvoerd heeft, Alex gaat op het avontuur om de prins en zijn verloofde te verlossen van Janken the Great.

Ik wil inhoudelijk niet al te veel spoilen. Ik heb al iets meer gezegd dat ik eigenlijk gepland had. Grafisch ziet de game er goed uit en we kunnen zien dat de makers met enorm veel passie deze game gemaakt hebben.

De game heeft simpele content wat in het verleden niet zo simpel is in anno 2021 wel het geval. De bazen zijn enorm makkelijk om te verslaan. Dat is zeer jammer van deze game ik had liever wel wat uitdaging willen hebben. De content die je krijgt met het aanschaffen van deze game is erg minimaal. Er zijn maximaal ongeveer 11 levels. Deze kun je binnen enkele uren uitspelen. Het nieuwe jasje van deze game zoals eerder aangeven de grafische elementen zien er goed uit. De verandering van deze game zorgt er voor dat de game zeer interessant eruit ziet. Verder voelt de game interessant aan.

Alex Kidd in Miracle World DX is zeker een leuke aanwinst. En de game is zeker de moeite waard om aan te schaffen. Ondanks dat de game niet zo uitdagend is. Is deze game zeker vermakelijk. De makers laten zien dat ze met passie en liefde aan deze game gewerkt hebben. Helaas bieden de vijanden iets te weinig uitdaging, iets wat zeer spijtig is aan deze remake. Alleen voor de volle €19.99 is deze game niet de moeite waard. Persoonlijk vind ik dat deze game €9.99 waard is. Des al niet te min heb ik me zeker vermaakt met deze game. Alls je een game wilt spelen waar je niet al te veel hoeft bij na te denken, dan is deze game zeker de moeite waard.
7

0 0