Home » Review: Life is Strange: Remastered Collection

Review: Life is Strange: Remastered Collection

Deck Nine heeft fantastisch werk geleverd door Arcadia Bay weer tot leven te brengen in deze hervertelling van een geliefd verhaal.

Life is Strange is een absoluut ongelooflijke game . Het is er een die ik meestal een keer per jaar speel, gewoon omdat ik zo dol ben op de setting en de personages. Dat is allemaal bewaard gebleven. Dit is echter geen geweldige manier om deze spellen te spelen. Deze collectie lijdt zwaar onder bugs en heeft de neiging om de negatieve eigenschappen van Life is Strange en zijn prequel Before the Storm op de voorgrond te plaatsen.

Als je Life is Strange of Before the Storm al hebt, kun je deze verzameling prima overslaan. Het biedt niets dat de moeite waard is om €40 op te laten vallen. In feite is deze verzameling eigenlijk de inferieure manier om op een bepaalde manier van deze fantastische spellen te genieten.

De meest opvallende verandering is natuurlijk de graphics. Life is Strange en Before the Storm hebben al zeer sterke kunststijlen waardoor ze er vandaag de dag nog steeds uitstekend uitzien. Je zou denken dat het upgraden ervan ze er alleen maar beter uit zou laten zien, en voor het grootste deel is dat waar. Het probleem is dat duidelijk niet alle scènes zijn geüpgraded. Dat betekent dat je gaat spelen en willekeurig een tussenfilmpje krijgt dat een wazige puinhoop is en er naast al het andere gewoon verschrikkelijk uitziet.

Begrijp me niet verkeerd, de geüpgradede scènes zien er geweldig uit en de verbeterde animaties zijn heel duidelijk. Ze worden gewoon ongelijkmatig toegepast. Omdat Life is Strange de verbeterde animatie heeft, ziet Before the Storm er in vergelijking absoluut stijf en janky uit. Het zou veel beter zijn als deze upgrades gelijkmatiger zouden worden toegepast. Door ze willekeurig tijdens de games toe te passen, vallen de mindere momenten echt op.

De mooie graphics worden ook echt gehinderd door bugs. Als je ondertitels nodig hebt om goed te begrijpen wat er in een game gebeurt, is Life is Strange Remastered Collection op dit moment absoluut onspeelbaar. De ondertitels werken niet meer na hoofdstuk één in het originele Life is Strange. Dat is gewoon een onaanvaardbare omissie. Sommige mensen hebben deze nodig om te spelen.

De ondertitels zijn niet het enige dat kapot is. Er zijn veel grafische bugs die ik gewoon niet heb ervaren in het originele spel. Before the Storm is bijzonder slecht in dit gebied, omdat personages soms gewoon licht op hun hoofd hebben waardoor ze onmogelijk kunnen worden bekeken. Ik ben er heilig van overtuigd dat een Remastered Collection niet meer bugs in een game mag introduceren.

De Life is Strange Remastered Collection is echter niet allemaal slecht. Het verhaal is nog steeds uitstekend en wordt geholpen met betere animaties in het originele Life is Strange. Het schrijven is gemakkelijk het beste deel van Life is Strange en Before the Storm, en dat is hier over het algemeen ongewijzigd. Ik vond de interactie met items in Life is Strange iets moeilijker dan ik me herinner. De muis was erg kieskeurig over wanneer hij zou oppikken.

Dit is geen big deal aangezien tijd niet echt een factor is, maar het was een beetje vervelend. Before the Storm lost dit op door WASD te gebruiken in plaats van met de muis over een optie te gaan.

Het verhaal van Chloe en Max is voor mij een absolute klassieker. Max verhuist terug naar haar oude stad om naar de middelbare school te gaan om te fotograferen. Daar wordt ze herenigd met haar beste vriendin Chloe, waar ze uiteindelijk haar leven redt en zich realiseert dat ze de tijd kan terugspoelen. Het verhaal heeft zijn langzame punten, zoals het verzamelen van bierflesjes. Elke fan weet van het verzamelen van die stomme bierflesjes. Dat gezegd hebbende, de chemie tussen Chloe en Max is zo goed dat het er niet toe doet. Ik wil zo graag verder met het verhaal dat het me niet eens kan schelen als het langzamer gaat. Ik wil gewoon zien dat deze twee met elkaar omgaan. Voeg daar nog een geweldige ondersteunende cast aan toe en Life is Strange is een game die moeilijk weg te leggen is. Max kunnen terugspoelen is een leuke game-mechanic, maar eerlijk gezegd is het niet eens nodig.

Dat wil niet zeggen dat de terugspoelmogelijkheid slecht of slecht is uitgevoerd. Het is leuk om met mensen te praten en terug te spoelen als je meer leert om het gesprek in een andere richting te sturen. Het wordt ook goed gebruikt in een paar verschillende puzzels en het dient als een geweldige veiligheidsklep. Ik ben nooit bang om te experimenteren en dingen uit te proberen, want ik kan altijd terugspoelen als het resultaat me niet bevalt.

Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen over Before the Storm. De prequel onderzoekt de relatie tussen Chloe en Rachel, die ontbreekt in Life is Strange, en voegt een geweldige context toe aan het originele spel. Rachel en Chloe hebben nog steeds een geweldige chemie, maar ik vond het schrijven niet zo boeiend, en ik kan gewoon niet over de stemacteren heen. Een ander persoon speelt Chloe, en het is niet dat ze slecht is, maar het is duidelijk niet Chloe. Ik kan daar voorbij komen, maar ik kan er gewoon niet over uit hoe het dezelfde interesse mist als Life is Strange. Het is geen slechte game, maar het is een echte stap terug ten opzichte van de eerste titel.

Al met al is Life is Strange Remastered Collection alleen maar goed omdat Life is Strange zo goed is. De upgrades zijn leuk, maar ze worden niet gelijkmatig toegepast en laten het spel er soms slechter uitzien. Het heeft ook een onvergeeflijk aantal bugs. Life is Strange en Before the Storm zijn prima games, maar deze collectie ontbreekt. Ik raad aan om gewoon de originele versies op te halen. Je kunt ze waarschijnlijk goedkoper vinden dan deze collectie, en ze bieden een even goede ervaring. Ze bieden in sommige opzichten een betere ervaring.
7

0 0