Home » Review: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Review: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

De doopste LEGO: Star Wars-game

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga zit boordevol content en leuke gameplay en heeft de meeste fans van de langlopende sci-fi-franchise iets te bieden.

Tijdens de E3 in 2019 kondigde Warner Bros en Traveller’s Tales ook wel bekend als TT Games hun nieuwe LEGO game aan. Op 3 mei 2020 werd de releasedate bekend gemaakt deze werd echter uitgesteld door de huidige coronapandemie.

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga is het zelfde als elke andere LEGO game namelijk een kinderspel. Met een enorme laagdrempelige gameplay en een moeilijkheidsgraad waar jij je tanden mee zou kunnen poetsen.

Echter is deze game toch iets anders in tegenstelling tot de vorige LEGO games. De vorige LEGO Star Wars: The Force Awakens. Waar je in The Force Awakens een lineare openwereld had is dat in LEGO Star Wars: The Skywalker Saga een stuk uitgebreider. In het nieuwste telg van deze game kan je naast de main episodische-verhaallijn afreizen naar diverse andere planten waar je dingen zou kunnen verzamelen dit is een nieuwe vorm van hun openwereld-ervaring dat ze met de fans willen delen.

In tegenstelling tot de vorige games waarin je de verhaallijn in volgorde moest spelen kun je in deze game kiezen in welke trilogie je wilt starten. De game bevat al de drie de trilogieën namelijk de original trilogy, de prequel trilogie en de sequel trilogie. Deze drie trilogieën hebben de gecombineerde naam The Skywalker Saga. Je kunt zien dat de ontwikkelaar TT Games onwijs veel liefde heeft gestopt in deze game. Dat kun je zien aan de hoeveelheid details en de referenties naar vijftig jaar Star Wars-media.

De puzzels in deze game zijn zo simpel dat zelfs een achtjarige kind deze zonder moeite en problemen oplost. Daarnaast is het ook niet meer mogelijk om op je knoppen te rammen om een enorme hoeveelheid aan Droids en Storm- en Clone troopers te lijf te gaan. Dankzij een nieuwe feature is het nu mogelijk om inkomende blaster kogels te blokkeren en terug te weren naar de vijanden. Daarnaast kun je kun je nu ook vijandelijke lightsabers blokkeren de intentie van deze feature is om tactischer de game te spelen in sommigen momenten. Voor het eerst in LEGO: Star Wars games heeft de camera nu ook een andere opstelling. Deze camera kijkt nu namelijk mee vanaf de schouder en ook dit zorgt voor een tal aan nieuwe features. Waaronder de mogelijkheid dat je nu als je schiet met je blaster kunt inzoomen wat je kunt vergelijken als je inzoomt met een geweer in een random thrird-person shooter game.

Het cruciaalste van deze game is wederom weer van de partij en dat is de humor in deze game. Deze humor kan zelfs een lach creëren op het gezicht van een volwassene. Grafisch heeft de game ook een flinke opknapbeurt gekregen. Zo maakt de game gebruik van hun nieuwste engine en ik moet bekennen dat deze engine met alle omgevingen erg DOPE is.

The Skywalker Saga reflecteert zelfs om de kritieken die de films over de jaren heen voortdurend kritiek heeft ontvangen, en op de scenes die met grote regelmaat belachelijk worden gemaakt. Het zijn een soort knipogen naar de hele Star Wars canon. Naast de episodische verhaallijn in deze game is er nog genoeg te doen. Zo kun je credits verzamelen om bijvoorbeeld je eigen Deathstar te kopen.

Lego Star Wars: The Skywalker Saga is een onwijs leuke game ik heb me ontzettend vermaakt met deze game hoewel ik dat nu nog steeds doe. Grafisch ziet deze game er onwijs goed uit. Ook zorgt de openwereld voor een verfrissende ervaring. Naast de story is er genoeg te doen in deze game. En als je met vrienden of je neefje op de bank zit en je wilt een leuke co-op dan is deze game zeker een uitstekende toevoeging. Mocht je op de verzameldrang zijn ook dan zijn er genoeg opties beschikbaar om 1166 Kyber Bricks, 380 personages of 119 ruimteschepen te verzamelen. Lego Star Wars: The Skywalker Saga is de doopste Lego Star Wars game dat er verschenen is.
  • Grootste Lego-game ooit
  • Heerlijk en hersenloze gameplay
  • Weinig uitdagend