Home » Review: Path of Titans

Review: Path of Titans

Path of Titans is niet een doorsnee dinosaurus-game.

We zijn allemaal wel bekend met diverse MMO games. Iedere MMO game komt altijd op het zelfde neer. Met Path of Titans gaan we een andere kant op dan de gemiddelde MMO Game. In deze game wordt je namelijk geboren als een dinosaurus.

Voor jij in de wereld terechtkomt krijg jij de keus tussen enkele rassen die in het verleden bestaan hebben. Deze kun je op enkele manieren aanpassen zoals de kleur en eventuele vlekken. Zodra jij je je dino hebt gemaakt en deze een naam hebt gegeven.

Kom je terecht in een kleine introductie zodra de introductie voltooid is kom je terecht in een grote open-wereld. In deze open-wereld is het aan jou om te overleven zoals het vinden van voedsel en water.

Zoals eerder aangeven kan jij je eigen dinosaurus maken je krijgt de keuze uit maar liefst 26 rassen van planteneters tot vleeseters alles is mogelijk in deze game. Dit is een erg ambitous project echter zijn er wel enkele minpunten in deze game. Tot op heden zitten er nog geen AI- Dinosauriërs en dat is erg jammer.

De servers worden bewoond door spelers de wereld is immens groot echter heb ik nog niet veel spelers gevonden in deze game. Grafisch ziet de game erg indrukwekkend uit vooral voor een free 2 play game. Qua opvulling dient er nog een hoop gefixed worden. Zoals eerder aangeven zitten or op moment van schrijven zitten er nog geen computergedreven AI in en dit kan de nek kosten van deze game.

Omdat er nog geen computergedreven AI in zit is de wereld erg leeg vooral als je singleplayer speelt om even te checken of de wel de juiste game voor je is. Ondanks al het bovengenoemde zit er wel een hoop content in waaronder het lvl van je dino en het vrijspelen van nieuwe abilities. Deze ablities bepalen ook hoe snel je dino volgroeid is. Zoals eerder aangeven start je als een baby dino en naar mate je stijgt qua lvl en je nieuwe vaardigheden vrijspeelt groeit je dino.

Deze XP kun je verdienen door het voltooien van questen, wereld questen en voor het vechten tegen andere dino’s. Zodra je start als een baby heb je nog niet veel tot je beschiking een van deze voorbeelden is het zwemmen, Na je geboorte heb je de abilitie om te zwemmen nog niet geleerd naar mate je progressie vorderd in deze game lees je je dus nieuwe vaardigheden waaronder het zwemmen. In deze game is er genoeg te doen echter is er een hele grote minpunt zoals aangeven is er zonder andere spelers niet veel te doen in deze game waardoor de game erg snel gaat vervelen. Zodra je een groepje hebt die deze game op regematigebasis veel speelt gaat er een leuke en interessante wereld voor je open.

Het volgende grote min punt is dat de game erg leeg is waaronder je andere soorten zoals een pterodactyls niet tegenkomt. Dit komt meer door het feit dat de game bewoond moet worden door spelers. Dit zou je uiteraard kunnen doen hoewel dit met een kleine playerbase niet echt aan te raden is.

Als de makers slim zijn dan gaan ze de wereld opvullen met AI gedreven dino’s en dat ze op een later tijdstip als de playerbase iets groter is met een vaste playerbase dat ze dan de AI gedreven dino’s verwijderen.

Het concept dat je ronddwaalt in een prehistorie-wereld is zeker een leuk concept. Echter moet er nog een hoop aan deze game gedaan worden om het tot een succes te laten komen. Hier bedoel ik o.a. ook mee dat ze echt wat moeten gaan doen om de omgevingen in de wereld zoals de wereld iets meer leven geven met AI-gedreven dino’s anders vrees ik voor deze game het ergste.

Begrijp me niet verkeerd maar deze game heeft echt veel potentie als ze het goed gaan aanpakken dan zou deze game een van grootste free 2 play games worden van dit moment. Omdat de wereld niet opgevuld is door AI-gedreven dino’s is het qua geluid ook erg stil.

Path of Titans is een game met ontzettend veel potentie. De game heeft een leuk concept. Helaas wordt op dit moment de wereld gedreven door spelers en niet door AI. Dit zorgt in veel situaties voor een lege wereld. Wat ontzettend jammer is de game heeft veel potentie om tot een groots uit te groeien als de makers het juist aanpakken. Dit is zeker een game die we moeten blijven volgen om te kijken wat de game ons brengt.
7

0 0