Home » Review: Street FIghter 6

Review: Street FIghter 6

Capcom heeft fantastisch werk geleverd met Street Fighter 6.

Het is geen geheim dat Street Fighter V een rampzalige start kende, en ondanks jarenlange koerscorrecties maakte de gebrekkige basis een comeback moeilijk. Street Fighter 6 daarentegen is een grondig antwoord op de tekortkomingen van zijn voorganger, gedefinieerd door goed doordachte centrale mechanica, formidabele aanbiedingen voor één speler en een overvloed aan slimme beslissingen die zorgen voor een krachtige openingsstoot.

Degenen die in de eerste plaats geïnteresseerd zijn in het uitvechten tegen andere spelers hebben veel om naar uit te kijken; tussen de pittige beweging en de rijkdom aan strategische opties is het een genot om te spelen. De grootste toevoeging is het nieuwe Drive-systeem, dat op elegante wijze verschillende mechanismen combineert, zoals krachtige speciale aanvallen, annuleringen en verdedigende manoeuvres onder een gedeelde bron. Deze meter begint volledig gevuld en wordt automatisch aangevuld, waardoor u direct toegang heeft tot een groot arsenaal aan opties, maar u kwetsbaar maakt wanneer deze leeg is, waardoor een aantrekkelijke risico/beloningsdynamiek ontstaat die bij elke interactie van invloed is.

Bovendien voelt het tempo van de game bewuster aan dan in Street Fighter V, waardoor lonende heen-en-weer uitwisselingen ontstaan ​​waardoor de meer cerebrale elementen naar voren komen. Met name het uitgebreide bereik van normale aanvallen zorgt ervoor dat voorzichtige poking-gevechten vaker voorkomen, en aanvallen zijn minder voordelig wanneer ze worden geblokkeerd, wat betekent dat aanvallers niet doelbewust hun aanval kunnen uitvoeren. Het rooster van 18 personages is ook een slam dunk, waarbij terugkerende favorieten worden gecombineerd met slim ontworpen nieuwkomers om een ​​breed scala aan speelstijlen en niveaus van complexiteit te bieden. Elk heeft een robuuste set bewegingen en bijna elke vechter heeft een unieke gimmick die de wedstrijd kan transformeren.

Manon is bijvoorbeeld een grappler wiens commandogrijpers elke keer dat er een landt schadelijker worden, waardoor ze een imposant, op momentum gebaseerd personage is, terwijl Jamie een vechter in Drunken Master-stijl is die met elke chug nieuwe bewegingen maakt. Elk archetype van een belangrijk personage voelt hier goed vertegenwoordigd, van zoners tot haastige personages, wat betekent dat spelers niet moeilijk zouden moeten zijn om iemand te vinden die met hen praat. Hoewel alleen de tijd zal leren hoe de metagame eruit zal schudden, bieden de startlijst en kernsystemen van Street Fighter 6 een uitstekend platform om op voort te bouwen.

En voor degenen die minder geïnteresseerd zijn in het spelen tegen anderen, is World Tour de meest opvallende modus. In dit lange verhaal voor één speler kun je een halfopen Metro City verkennen, gevuld met handbalminnende gekken, side-quests en RPG-lite-voortgang. Behalve dat het een aangenaam vreemd avontuur is, introduceert en leert het ook met succes enkele van de diepere systemen van het spel, terwijl het een grotendeels bevredigende reeks vechtpartijen biedt.

Gevechten in World Tour zijn verleidelijk dankzij de unieke aanvalspatronen van de vijand en de manier waarop elke vijand is gekoppeld aan optionele doelen die bonusbeloningen opleveren. Het beste van alles is dat je avatar vaardigheden kan leren van het hoofdrooster, waardoor je de beste elementen van grapplers, zoners en rushdown-personages kunt mixen tot een hilarisch gebroken vechter. Ik was echt verrast door hoeveel er in deze modus zit, en het kostte me meer dan 25 uur om de aftiteling te bereiken. Hoewel de World Tour verre van perfect is – sommige gevechten voelden overdreven chaotisch aan vanwege de manier waarop ze omgaan met het feit dat ze tussen meerdere vijanden worden ingeklemd, en de overkoepelende verhaalvertelling laat veel te wensen over – is het een solide instappunt voor nieuwe spelers die degenen die niet geïnteresseerd zijn in hun moed online testen genoeg te doen.

Afgezien daarvan demonstreert een overvloed aan insluitsels een indrukwekkende mate van glans. Er zijn meerdere besturingsschema’s gericht op beginners, feestinstellingen, een robuuste trainingsruimte, Arcade-modus, toegankelijkheidsopties en een volledig gerealiseerd lobbysysteem. Maak gebruik van goed geïmplementeerde rollback-netcode, snelle rematches en de mogelijkheid om bijna overal in de rij te staan ​​voor online games, en Street Fighter 6 maakt het gemakkelijk om binnen te komen en te spelen.

Als de serie die pionierde in vechtspellen, komt elke nieuwe Street Fighter met hoge verwachtingen. Street Fighter 6 komt vol vertrouwen tegemoet aan deze hype en richt zich op nieuwelingen en genre-veteranen door het meest uitgebreide scala aan offline aanbiedingen aan te bieden dat de franchise ooit heeft gezien, naast een flexibele set kernsystemen en een diverse cast. Tussen zijn samenhangende esthetiek, de overvloed aan slimme functies en scherpe centrale gameplay, is het een van de meest indrukwekkende inzendingen die het genre in een tijdje heeft gezien.
9

0 0