Home » Review: Tour de France 2023

Review: Tour de France 2023

Tour de France 2023 is een game die zeker aantrekkelijk kan zijn voor fans van de Tour de France-serie, maar voor de meer algemene gamers kan het een teleurstelling zijn.

Grafisch ziet de game er goed uit en de gameplay is soepel, maar de besturing kan wat onhandig aanvoelen, omdat je meerdere handelingen moet uitvoeren om sneller te rijden en bochten soepel te nemen.

De game biedt een interessante mix van arcadespel en tactische gameplay, waarbij het beheren van je energie en samenwerken met je team van groot belang is. Het doorlopen van de trainingsfasen is essentieel om de nuances van de fietsbesturing en teamopdrachten onder de knie te krijgen. Het spel legt de nadruk op het bewaken van je positie en energie, en het strategisch inzetten van je inspanningen voor de sprintsectoren en de eindsprint. Het benadrukt ook het belang van teamwerk, waarbij je zelfs kunt wisselen tussen renners van je ploeg.

Helaas blijven de verbeteringen op het gebied van renners en botsingen achter bij de verwachtingen. Kleine aanrakingen en crashes worden niet realistisch weergegeven, wat afbreuk doet aan de geloofwaardigheid van de race-ervaring. Daarnaast zijn de etappes beperkt tot het hoofdtraject, zonder mogelijkheid om van de route af te wijken. De graphics van de renners zijn ook niet erg indrukwekkend, met minimale variaties in uiterlijk.

Al met al is Tour de France 2023 een spel dat aantrekkelijk kan zijn voor fans van de Tour de France en diepgaande tactische gameplay waarderen. Echter, voor de meer algemene gamers die op zoek zijn naar een meeslepende race-ervaring, kan de game teleurstellend zijn vanwege de beperkte besturing en de gebrekkige realisme in botsingen. Het is duidelijk dat de serie behoefte heeft aan serieuze verbeteringen om aan de eisen van fans te voldoen.

Tour de France 2023 is een verfrissende game die zeker zijn fans zal vinden. Hoewel het niet mijn persoonlijke voorkeur heeft en ik het niet urenlang zou kunnen spelen, begrijp ik dat er mensen zijn die deze game leuk vinden en er veel tijd in kunnen investeren. De grafische presentatie van de game is indrukwekkend, maar de besturing kan wat onhandig aanvoelen. Het zou wenselijk zijn als dit aspect verbeterd wordt in toekomstige versies van de game. Als je een fan bent van de Tour de France, zul je zeker plezier beleven aan deze game. Echter, als je geen specifieke interesse hebt in deze sport, raad ik aan om de game niet voor de volledige prijs aan te schaffen. Wellicht is het een overweging waard wanneer de game in de budgetbak ligt. Al met al biedt Tour de France 2023 een interessante ervaring voor de juiste doelgroep, maar het heeft ruimte voor verbetering om een bredere appeal te hebben.
6.5
Oke

0 0