Home » Early Access Review: Gunsmith Simulator

Early Access Review: Gunsmith Simulator

Gunsmith Simulator is een veelbelovende, ruwe ervaring.

Gunsmith Simulator is ontwikkeld door dezelfde makers en uitgevers van de game Medieval Farmer Simulator. Deze simulatiegame belooft spelers de kans te geven om in de huid van een wapensmid te kruipen en verschillende vuurwapens te bouwen en aan te passen en testen. Hoewel de game nog niet is uitgebracht heb ik de beschikbare informatie en feedback van mijn ervaring gebruikt om een review te maken. Houd er rekening mee dat dit een voorlopige beoordeling is van mij.

Bij het eerste opstarten van Gunsmith Simulator liep ik meteen tegen enkele problemen aan. De game leek vast te lopen, maar na het opnieuw opstarten kon ik uiteindelijk een profiel aanmaken. Het opstartproces duurde echter behoorlijk lang, met bijna 5 minuten wachttijd voordat ik daadwerkelijk kon beginnen met spelen. Dit kan frustrerend zijn voor spelers die graag snel aan de slag willen.

Eenmaal in het spel werd ik verwelkomd met een laadscherm waarop handige informatie en tips over de game werden getoond. Dit was een leuke toevoeging en hielp me om meer te leren over de gameplay mechanieken. Helaas merkte ik tijdens het verkennen van de game op dat er enkele problemen waren, zoals barrels waar je doorheen kon lopen. Dit is duidelijk een bug die hopelijk in de uiteindelijke versie wordt opgelost.

Het uit elkaar halen van wapenonderdelen is een essentieel onderdeel van de gameplay in Gunsmith Simulator, maar het leek erop dat er nog steeds enkele kleine bugs waren met deze functie. Hoewel het begrijpelijk is dat er bugs kunnen zijn in een game in ontwikkeling, kan dit voor sommige spelers frustrerend zijn.

Een ander punt van kritiek is dat er zoveel informatie op het scherm wordt weergegeven dat het soms overweldigend kan zijn en spelers kunnen verwarren over wat ze precies moeten doen. Vooral op de pc leek er een gebrek aan duidelijke instructies te zijn, waardoor spelers zelf moesten zoeken naar waar alles te vinden was. Dit kan de leercurve van de game vergroten en de algehele ervaring negatief beïnvloeden.

Op het gebied van gameplay lijkt Gunsmith Simulator meer op een Cookie Clicker spel, waarbij spelers voornamelijk repetitieve acties moeten uitvoeren om vooruitgang te boeken. Dit is een bepaalde speelstijl waar je van moet houden. Hoewel dit misschien aantrekkelijk is voor sommige spelers, kan het voor anderen de algehele diepgang en betrokkenheid van de game beperken.

Ondanks de genoemde tekortkomingen moet worden opgemerkt dat de animaties in Gunsmith Simulator weliswaar een positieve indruk achterlaten. Ze zien er schoon en goed geanimeerd uit, wat bijdraagt aan de visuele presentatie van de game.

Je kunt in Gunsmith Simulator ook je eigen wapenonderdelen maken, wat een interessant aspect van de gameplay is. Het stelt spelers in staat om creatief te zijn en unieke wapens te creëren die aansluiten bij hun persoonlijke voorkeuren. Dit geeft een gevoel van voldoening en individualiteit aan de ervaring.

Wat betreft het richten en schieten in de game, kan ik zeggen dat het redelijk goed is, maar er is altijd ruimte voor verbetering. De precisie en responsiviteit van de besturing zijn van groot belang bij het schieten , en hoewel het redelijk functioneert in Gunsmith Simulator, zou het fijn zijn als deze aspecten verder verfijnd zouden worden om de algehele schietervaring te verbeteren. Dit kan het spel nog aantrekkelijker maken voor spelers die op zoek zijn naar een realistisch en schiet gevoel.

Het is goed om te zien dat Gunsmith Simulator spelers de mogelijkheid biedt om hun eigen wapens te creëren en dat het richten en schieten al een solide basis heeft. Dit zijn aspecten die, mits verder verbeterd, de algehele gameplay ervaring aanzienlijk kunnen versterken.

Geweldige geluidservaring dankzij Fmod Studio in Gunsmith Simulator, Gunsmith Simulator biedt een uitstekende geluidservaring, en dit is voornamelijk te danken aan het gebruik van Fmod Studio. Het geluid in de game is van topkwaliteit en draagt bij aan de algehele atmosfeer en onderdompeling. Fmod Studio is een solide geluidsengine die logisch en goed geïntegreerd lijkt te zijn in Gunsmith Simulator. Het geluid voegt een extra laag realisme en spanning toe aan de gameplay, waardoor de ervaring nog meeslepender wordt. Als liefhebber van hoogwaardig geluid zal je zeker kunnen genieten van de geluidservaring in Gunsmith Simulator, mede dankzij het gebruik van Fmod Studio.

Al met al heeft Gunsmith Simulator potentieel om een boeiende en meeslepende ervaring te bieden voor liefhebbers van simulatiegames. Het is echter belangrijk om rekening te houden met de genoemde problemen en gebreken die de gameplay en algehele ervaring kunnen beïnvloeden. Op dit punt zou ik de game beoordelen met een voorlopige score van 6. Dit cijfer kan veranderen naarmate de ontwikkeling vordert en eventuele verbeteringen worden doorgevoerd.
  • Schoonheidsfoutjes
  • Diverse bugs
  • Veel en lange laadtijden