Home » Review: Atlas Fallen

Review: Atlas Fallen

Atlas Fallen is een unieke mix van RPG en actie.

Atlas Fallen, een game waarover al geruime tijd werd gesproken, heeft eindelijk zijn weg gevonden naar de Xbox Series X. Als liefhebber van RPG’s en actiegames was ik benieuwd naar wat deze titel te bieden had. Na twee weken spelen op de Xbox Series X kan ik zeggen dat Atlas Fallen een interessante en boeiende mix is van verschillende genres, die goed samenwerken om een unieke gameplay-ervaring te bieden.

De eerste indrukken van Atlas Fallen waren gemengd. Het spel begint wat taai met het eerste halfuur dat enige inspanning vergt om erdoorheen te komen. Echter, zodra je de vrijheid krijgt om te verkennen, begint de ware potentie van de game naar voren te komen. Het spel, ontwikkeld door Deck 13, neemt je mee in een wereld die anders is dan wat we gewend zijn, en dat is verfrissend.

Ik speelde Atlas Fallen op de Xbox Series X en koos voor de prestatie-modus, wat resulteerde in een soepele ervaring met 60 frames per seconde. De grafische en technische aspecten van de game zijn ingetogen, maar dit past goed bij de stijl en de focus van de gameplay. De grote en gedetailleerde omgevingen bieden veel ruimte om te verkennen en voegen diepgang toe aan de wereld. De verlichtingseffecten, texturen en ontwerpen dragen bij aan de algehele sfeer en het visuele aspect van de game.

De omvang van de spelwereld is indrukwekkend en het verkennen ervan wordt aangemoedigd. Het spel beloont spelers met upgrades die nieuwe gebieden toegankelijk maken en creëert zo een gevoel van progressie en ontdekking. De fotomodus is een leuke toevoeging, waardoor je prachtige vergezichten kunt vastleggen en de omgeving vanuit verschillende hoeken kunt bewonderen.

Wat Atlas Fallen echt onderscheidt, is de mix van genres. Het combineert elementen van RPG’s, actie en verkenning op een boeiende manier. Het vechtsysteem is goed ontworpen, met pareren, tegenaanvallen en ontwijkingen die essentieel zijn voor succesvolle gevechten. Het voegt een diepere laag toe aan de gevechten, samen met het opbouwen van kracht voor krachtige aanvallen. De RPG-elementen voegen een gevoel van progressie toe aan het verhaal en de wereld, hoewel ze niet zo uitgebreid zijn als in sommige andere RPG’s.

De verplaatsing in de wereld van Atlas Fallen is een hoogtepunt. Het grinden en snelle springen voegen snelheid en dynamiek toe aan de gameplay. De ontwikkelaars hebben slim gebruikgemaakt van deze verplaatsingsmechanismen om uitdagende platformsecties en puzzels te creëren. Dit dwingt spelers om hun vaardigheden te gebruiken en draagt bij aan de afwisseling van de gameplay.

Een opmerkelijk aspect van Atlas Fallen is de coöperatieve modus voor twee spelers. Hoewel ik deze modus niet kon ervaren, is het een aantrekkelijke functie voor degenen die graag met vrienden spelen. Het is jammer dat de coöperatieve modus niet beschikbaar is via traditionele matchmaking, waardoor het speelbaar is met vrienden die het spel bezitten.

Het voltooien van Atlas Fallen neemt ongeveer 15 tot 20 uur in beslag, afhankelijk van hoeveel secundaire missies je voltooit en hoeveel je de wereld verkent. Het spel biedt een uitgebreid genoeg speeltijd om van te genieten. Technisch gezien presteert het goed op de Xbox Series X, hoewel de prestatie-modus op de Xbox Series S wat achterblijft.

Atlas Fallen is een spel dat potentie heeft. Hoewel het geen grenzen verlegt, slaagt het erin om verschillende genres te combineren tot een boeiende gameplay-ervaring. Met verbeteringen en meer diepgang in de toekomstige delen kan het spel nog grotere hoogtes bereiken. Als je op zoek bent naar een mix van RPG en actie met unieke verplaatsingsmechanismen, is Atlas Fallen zeker een spel om te overwegen.

Al met al biedt Atlas Fallen een intrigerende mix van RPG en actie, met goed ontworpen gevechten en verplaatsingsmechanismen. Ondanks een langzame start en technische beperkingen op sommige platforms, heeft het potentieel voor verbetering en toekomstige delen. Een boeiende ervaring voor wie op zoek is naar een unieke gameplay-ervaring.
7.5

0 0