Home » Review: LEGO Fortnite

Review: LEGO Fortnite

Jongens en meiden, buckle up, want LEGO Fortnite is hier en het is een knaller!

Begin deze week bracht Fortnite niet één, niet twee, maar drie nieuwe modes uit en het LEGO-avontuur is de ster van de show. Het is als Minecraft maar dan met LEGO-blokken en het beste is dat het helemaal gratis is!

Dus wat maakt LEGO Fortnite zo speciaal? Nou ten eerste is het een volwaardig spel dat zich afspeelt in de wereld van Fortnite wat al supercool is. Je kunt rondlopen als LEGO-versies van je favoriete Fortnite-personages zoals Peely en Fishstick. En serieus het is tof om LEGO Jonesy te zien.

Het begint allemaal met het neerslaan van LEGO-bomen en het bouwen van je eigen LEGO-fort. Het ziet er geweldig uit vooral omdat het gebruikmaakt van Unreal Engine 5. Het is alsof je in een LEGO-fantasiewereld duikt en dat is precies wat we willen. Maar eerlijk is eerlijk, het bouwen kan een beetje ingewikkeld zijn. Je moet door verschillende fasen gaan en stukjes op een rooster plaatsen net als in het echte leven maar soms duurt het een eeuwigheid om iets te bouwen.

Er zijn meters voor honger en temperatuur wat het overlevingsgedeelte zoals we gewend zijn van meerdere survival games. Je moet eten om gezond te blijven maar soms voelt het alsof je constant aan het snacken bent met andere woorden je hebt een lintworm in je lichaam. En als het begint te regenen moet je naar binnen rennen anders verlies je gezondheid door de kou. Gelukkig kun je later amuletten maken om je warm te houden of af te koelen of om meer hartjes te krijgen.

Een andere coole feature is dat je met vrienden kunt spelen maar helaas niet op hetzelfde scherm. Je moet online gaan om met vrienden samen te spelen wat een beetje jammer is. LEGO-games zijn meestal geweldig om met broers zussen of vrienden op de bank te spelen dus dit voelt een beetje vreemd. Wat wel mogelijk is dat je maximaal 7 sleutels kunt delen met vrienden en of familie dat ze kunnen spelen zonder dat jij in de aangemaakt wereld zit.

Maar hey er zijn meer dan genoeg coole dingen in LEGO Fortnite. Je kunt bijvoorbeeld meer dan 1.200 LEGO-skins krijgen gebaseerd op Fortnite-personages. Dat is veel Lego-plezier! En de manier waarop LEGO-personages bewegen als je emotes gebruikt is gewoon hilarisch. Het is te zien dat EPIC de concurrentie aangaat met Roblox en Minecraft. Het doel dat EPIC voor ogen heeft is om van Fortnite net zoals Roblox en Call of Duty een platform te maken.

De eerste stappen die ze gezet hebben is met de modes LEGO Fortnite, Rocket Racing en Fortnite Festival! En ze slagen hier uitstekend in vooral met LEGO Fortnite.

LEGO Fortnite is mega cool, maar heeft hier en daar wat ruimte voor verbetering vooral als het gaat om bouwen en coöp-opties. Maar laten we eerlijk zijn wie kan nee zeggen tegen gratis LEGO-avonturen in Fortnite? Zeker niet wij! Dus ga ervoor bouw je eigen LEGO-fort en beleef een geweldige tijd in de LEGO Fortnite-wereld!
  • Grafisch verbluffend
  • Minecraft in een Lego jasje
  • Uitgestrekte wereld