Home » Review: Need for Speed Heat

Review: Need for Speed Heat

Need for Speed Heat pakt succesvolle elementen van de voorgaande Need for Speed-games en voegt dit samen tot een nieuwe game.

Twee jaar geleden trof Need for Speed ​​Payback ons met veel racen om van te houden maar nog meer microtransacties om te haten. Ghost Games is terug met hun nieuwste deel, Need for Speed ​​Heat . Is deze nieuwste versie van de langlopende serie een echte terugkeer naar vorm? Of moet Need for Speed teruggaan naar de garage voor een aantal grote modificaties?

De Frostbite Engine zet zijn zoektocht naar EA-ontwikkelingsoverheersing voort, de nieuwste titel die de engine gebruikt Need for Speed ​​Heat. Het is moeilijk om te zeggen wat dat precies betekent voor een racegame, maar de framesnelheid bleef stabiel met 30 frames per seconde gedurende mijn gehele playthrough van Need for Speed Heat. Overdag ziet het er goed uit, maar in de nachtfase schijnt de motor echt. De neonlichten van de stad reflecteren op automodellen, vonken vliegen weg terwijl het rood en blauw van de politie gloeit van achteren terwijl de achtervolgingen toenemen.

Voordat ik dieper in de andere aspecten van Need for Speed ​​Heat duik, zoals het verhaal, valutasystemen en andere niet-racetechnieken, heb ik het eerst over het racen. Dit is een arcade racer, door en door. Auto’s wegen wat zwaarder, maar voor het grootste deel kunnen ze door bijna elk obstakel rijden. Slagen door een lichtmast zal een auto een beetje vertragen en te veel achter elkaar raken zorgt ervoor dat tegenstanders inhalen, maar over het algemeen kunnen obstakels zonder zorgen worden geraakt. Het raken van andere auto’s of grotere obstakels zoals gebouwen of muren zal echter echte schade aan de auto veroorzaken en met voldoende schade zal de auto worden opgeteld. Driften legt een grote nadruk op rijden, en het gebruik ervan houdt in dat je van het gas stapt, tikt en de gashendel openhoudt terwijl de auto draait. Het is iets om aan te wennen, maar het resultaat is een coole zet die gemakkelijk uit te voeren is na de eerste paar pogingen.

De fictieve setting van Palm City, Florida zit vol met glooiende heuvels, stadsgezichten en zelfs een aantal landelijke gebieden om wat van die zieke driften binnen te doen. Races variëren in lengte, en sommige bestaan ​​slechts uit een paar rondjes door de stadsblokken, terwijl anderen checkpoint-races zijn die een paar kilometer beslaan. De meeste zijn binnen enkele minuten klaar, en als je niet het resultaat krijgt waar je naar op zoek was, kun je een evenement opnieuw starten tijdens de eindfilm die wordt gespeeld als de race is afgelopen. Het is een geweldige functie die vooral gemakkelijk te waarderen is na het maken van een domme fout in de laatste bocht van een race, bijna als een knop voor het terugspoelen net als in GRID.

Er is een verhaal in Need for Speed ​​Heat, maar wat raceverhalen betreft, het is zo generiek als ze komen. Je speelt als een nieuwe racer op het toneel (je kunt kiezen uit een van ongeveer een dozijn vooraf gemaakte mannelijke en vrouwelijke personages, met een fatsoenlijke vertegenwoordiging van etnische groepen), die toevallig op het juiste moment op de juiste plaats zijn als ze sluiten zich aan bij een onlangs ontbonden bemanningslid. Het spelerskarakter heeft een volledige stem, wat zeldzaam is. Er is een gemeen ogende, en hoogstwaarschijnlijk kromme agent in de stad die snel een slechte kerel wordt en die heeft aangekondigd dat de High-Speed ​​Task Force erop uit is alle zogenaamde illegale straatracers te krijgen. Het is geen al te serieus verhaal en de meeste tussenfilmpjes zijn slechts een paar minuten voordat je terug kunt naar je regelmatig geplande races. Het ultieme doel in Need for Speed ​​Heat is het verzamelen van twee vormen van valuta: geld en rep.

Geld kan worden verdiend met elk evenement of door bepaalde items te verzamelen, terwijl rep alleen ’s nachts kan worden verdiend. Rep is wat het mogelijk maakt om meer exotische auto’s en onderdelen te kopen bij de bank. Het is een eenvoudig systeem dat goed werkt om risicovoller gedrag te belonen. De races overdag worden officieel gesanctioneerd, en de enige auto’s op een bepaalde dagbaan worden racers. ‘S Nachts zijn de enige opties voor racen echter illegale straatraces, met alle gevaren van dien. Verkeer kan en zal in de weg staan, en die vervelende agenten zijn nooit te ver weg, klaar om iedereen uit het zicht te halen. Naarmate spelers ’s nachts races voltooien, stijgt je heat level, wat zorgt voor een toenemende aanwezigheid van de politie. De politie is zelfs op lage niveaus agressief en als spelers teveel schade oplopen, kunnen ze worden gearresteerd. Dit zal een goed stuk rep dat voor die nacht is verdiend, wegvagen, samen met een deel van je geld. Maar als de speler aan de wet kan ontsnappen en zich kan aanmelden bij een van de vele safehouses die in Palm City zijn doorspekt, dan kan je geld worden vermenigvuldigd met het heat level. Het is een goed risico versus beloningssysteem dat je hart sneller kan laten kloppen terwijl de politie helikopters en meerdere kruisers naar buiten brengt in een escalerende reactie naarmate de nachten vordert. Bovendien is er geen limiet aan het aantal nachten waaraan je kunt deelnemen, hoewel er in het begin niet veel evenementen zijn om deel te nemen. beloningssysteem dat je hart sneller laat kloppen terwijl de politie helikopters en meerdere auto’s naar buiten brengt in een escalerende reactie naarmate de nachten vordert. Bovendien is er geen limiet aan het aantal nachten waaraan u kunt deelnemen, hoewel er in het begin niet veel evenementen zijn om deel te nemen.

Het verzamelen van al deze rep en geld kan soms een beetje maf aanvoelen, maar het is verdomd goed om te betalen om te winnen. Voor het grootste deel biedt de gemiddelde moeilijkheidsgraad echter een gemakkelijke weg naar de overwinning, dus spelers hoeven geen goddelijke hoeveelheden valuta’s te betalen om kans te maken op de computer. Behalve nieuwe auto’s zijn er ook niet al te veel onderdelen om te kopen. Geen merken verschijnen in de onderdelensectie. De speler kan alleen generieke ECU’s, ophangingen, koppelingen en andere belangrijke onderdelen kiezen waaruit een auto bestaat. Het enige verschil zit in de hoeveelheid toename van de autostatistieken en de kwaliteit van het onderdeel, van Stock tot Pro, Elite, enz. Dit is waarschijnlijk gedaan om de licentiekosten in Need for Speed ​​Heat laag te houden, zoals het eenvoudig in licentie krijgen van auto’s met een vergunning elk spel is duur genoeg.

Need for Speed ​​Heat is een altijd online, verbonden racer. Dit wordt vooral ’s nachts duidelijk, waar af en toe de politie direct door de speler zal inzoomen, omdat een andere online speler momenteel op een veel hoger heat level is en actief is in een race. Het was een beetje desoriënterend toen ik midden in een race zat om alleen politie en andere racers voor het eerst in de tegenovergestelde richting van mij te zien, totdat ik me realiseerde wat er aan de hand was. Het is een cool gebruik van de altijd-online-eis waarbij andere spelers indirect jouw wereld beïnvloeden.

De online component in Need for Speed ​​Heat plaatst spelers automatisch in willekeurige teams met willekeurige namen. Er is een stimulans om samen te werken om nieuwe voordelen te ontgrendelen, en zodra spelers een niveau hoger zijn, krijgen ze de optie om eigendom te nemen van hun willekeurig toegewezen bemanning of om een ​​van hun eigen en inclusief hun vrienden te maken. Dit is een innovatieve manier om willekeurige spelers aan het werk te krijgen, wat gemakkelijker gezegd kan worden dan gedaan, zelfs als het doel van de meeste mensen is om een ​​niveau hoger te komen om hun eigen crew te maken en te stuiteren van degene waarin ze zijn neergezet.

Need for Speed ​​Heat is een solide arcade-racer, in een landschap dat nog steeds last heeft van droogte. Het is ook verrassend, een solide arcade-racer die niet wordt geteisterd door microtransacties, in een genre (en van een uitgever) dat er praktisch in blijft verdrinken. Het verhaal is misschien net zo generiek als een Miami-politieshow uit de jaren '80, maar de auto's zijn talrijk en gevarieerd, de kaart is uitgebreid en zit vol evenementen, en het allerbelangrijkste: het racen is écht leuk.
  • Grote wereld met veel evenementen
  • Racen is leuk
  • Geen microtransacties