Home » Review: Marvel’s Avengers

Review: Marvel’s Avengers

Marvel’s Avengers geeft ons een titel vol met een veelvoud aan opties en plezier met de krachtigste helden ter wereld.

Misschien wel de meest briljante zet die de makers van Marvel’s Avengers maakten, was om de relatieve nieuwkomer in het stripboek Kamala Khan op de voorgrond te plaatsen. Door de gebeurtenissen van deze game door haar ogen te zien, krijgt Marvel’s Avengers een frisheid en optimisme dat ik gewoon niet verwachtte van mijn tijd met de bèta. Kamala brengt de fan in ons allemaal naar boven, en haar schaamteloze liefde voor de Avengers zorgt ervoor dat het goed voelt om je afgematte meningen opzij te zetten en gewoon een nerdje te zijn om tijd door te brengen met deze personages.

De openingshandeling van de game – die ik hier niet zal bederven – is de ultieme genialiteit, die ons kennis laat maken met onze hoofdpersonages op een manier die ze meteen menselijk maakt en de speler overtuigt om hun MCU-vooroordelen over het personageontwerp opzij te zetten. De mensen die deze game maken, hebben de geest van deze oude personages gevangen, en stripfans – die constant wisselende artiesten doorstaan ​​- begrijpen dat de gezichten en kostuums er niet toe doen, het is de essentie onder de oppervlakte die telt. Deze game kent de zielen van de Avengers en het moment dat het besef bij de speler dringt, is vroeg en krachtig.

Het duurt niet lang voordat de gebeurtenissen die in de bèta zijn afgebeeld, plaatsvinden. Er vindt een wereldschokkend ongeluk plaats (schijnbaar de schuld van de Avengers), waarbij duizenden worden gedood en vele anderen worden omgezet in Inhumans, nieuw geslagen supermensen die al dan niet controle hebben over hun krachten. De Avengers worden in schande ontbonden. In het paniekerige publieke discours dat volgt, worden de Inhumans als een bedreiging voor de samenleving bestempeld. Een krachtige nieuwe organisatie – Advanced Idea Mechanics – staat op om de nieuwe supermensen te helpen verzamelen en onder controle te houden. Spoiler – AIM is een organisatie van autoritaire drollen.

Kamala Khan is een inhuman geworden en werkt stiekem achter de schermen met dromen om zich uiteindelijk aan te sluiten bij een mysterieuze rebellie om AIM te weerstaan. Van het een komt het ander, en ze realiseert zich dat ze de Avengers opnieuw moet samenstellen om AIM te bestrijden en de rechten van Inhumans om niet vervolgd en vermoord te worden te bevestigen. De rest van het spel volgt Kamala terwijl ze de Avengers een voor een opspoort, ze infecteert met haar optimisme en verantwoordelijkheidsgevoel en ze weer in de schoot brengt. Dit is een geweldige hook voor het spel, waardoor er serieuze wendingen en leuke onthullingen mogelijk zijn.

De karakters – vooral die van Kamala – zijn keihard. Tony’s luchtige grappen die zijn onzekerheden verdoezelen met bravoure, Bruce’s stille genialiteit, schuldgevoel en humor, Cap’s heldhaftigheid, de manier waarop geen van de andere Avengers Natasha aanraakt – ooit. Dat alles zit ingebakken in het DNA van het spel. Maar Kamala is hier het opvallende personage – een instant ster die opvalt in deze groep armaturen. Haar nerdy enthousiasme is volkomen besmettelijk en levert haar een plek op in de top van Marvel-personages voor fans die minder bekend zijn met haar komische heldendaden.

De speler brengt tijd door met spelen als elk van de helden, vaak in spectaculaire set-stukken die alles in de speelfilms evenaren. De intro die spelers voor elk personage in de bèta kregen, was slechts het topje van de ijsberg – er zijn veel diepere trainingssessies ingebouwd in de structuur van het spel. Elk personage speelt op een unieke manier terwijl het dezelfde besturing gebruikt om te voorkomen dat de speler volledig overweldigd wordt. Tony vliegt, Black Widow schiet, de Hulk-hulken, en dit alles wordt op een intuïtieve manier gedaan, zodat de speler zich nooit in de war voelt door het besturingsschema.

Natuurlijk, hoe dieper de speler in het spel komt, hoe meer de karakterpaden uiteenlopen. Elk personage heeft een enorme vaardigheidsboom, waarvan je de meeste tijdens de campagne niet eens zult aanraken. Personages verdienen XP onder de motorkap terwijl je speelt, en ontvangen meestal een vaardigheidspunt of twee om na elke missie te investeren. Vaardigheden ontgrendelen nieuwe bewegingen – of versterken oude – die op hun beurt nieuwe strategieën voor elk personage ontgrendelen. Ik heb me in het eindspel op Hulk geconcentreerd, en zijn set is nu zo ver voorbij wat hij begon, dat ik in geen tijden een basiscombo heb gemaakt.

Daar bovenop zit het lootingsysteem. Elk personage heeft vier standaard buitvakken om te vullen. Tijdens de campagne is het meestal veilig genoeg om simpelweg op de knop “beste buit uitrusten” te drukken en al het andere op te splitsen voor middelen. Maar tegen de tijd dat je jezelf in de post-campagne-inhoud waagt, moet je meer aandacht gaan besteden aan wat je bewaart en verwijdert. Elk stuk buit kan afzonderlijk worden geëgaliseerd door de verschillende materialen die je overal vindt, te besteden, wat betekent dat waardevolle uitrusting voor meer dan een paar levels waardevol kan blijven – als je erin wilt investeren.

Er zijn ontelbaar veel verschillende manieren om je personages uit te breiden en te verbeteren in Marvel’s Avengers, elk zorgvuldig geconstrueerd om ervoor te zorgen dat de speler terug blijft komen voor meer. Naast de zoektocht naar facties en buit, heeft elk personage een “Hero Challenge Card” om te achtervolgen. Beschouw Challenge Cards als Battle Passes. Elke held heeft dagelijkse en wekelijkse missies die ze kunnen uitvoeren om punten te ontgrendelen – die op hun beurt levels van cosmetische beloningen op hun kaart ontgrendelen. Dit zijn een aantal trage dingen. Tegen de tijd dat ik klaar was met de campagne, had ik ongeveer twee levels op de kaart van elke held ontgrendeld – van de veertig.

Met een geweldige campagne en setstukken die alles in de MCU evenaren, levert Marvel's Avengers al een hoop waarde op. Maar voeg de eindeloze multiplayer en toekomstige personages toe, en deze game staat klaar om een ​​klassieker te worden. Sommige vroege bugs leiden af ​​van het plezier, maar de botten van het spel zijn solide. Marvel's Avengers is een geweldige prestatie.
8.5

0 0