Home » Review: Little Nightmares 2

Review: Little Nightmares 2

Little Nightmares 2 zorgt ervoor dat elk moment telt om een ​​echt verontrustende ervaring te creëren en om zonder woorden een vakkundig tempo en indrukwekkend verhaal af te leveren.

Toen Little Nightmares in 2017 uitkwam, veroverde het de industrie stormenderhand met zijn unieke horror-merk en het vermogen om zijn eigen plekje in het genre te veroveren met een aantal verwrongen personageontwerpen en angsten.

Nu, bijna vier jaar later, heeft Tarsier Studios dat allemaal versterkt met een vervolg. Little Nightmares 2 is brutaler, moediger en veel optimistischer dan het eerste uitje. Het is niet bang om de formule door elkaar te schudden, je bang te maken terwijl je speelt en een aantal verbluffende sequenties te creëren die je doen bibberen van angst.

Net als de eerste game, begint Little Nightmares 2 met een ontwaking in the middle of nowhere, zonder enig idee hoe je bent gekomen waar je bent. Het doel is om vooruit te blijven gaan terwijl elke nieuwe uitdaging voor je wordt gelegd. Je zal al snel merken dat je langzaam leden van een samenleving tegenkomt die gehypnotiseerd lijken te zijn, zoals drones, die taken doelloos en zonder reden uitvoeren. Tijdens je reis zie je de verschillende onderdelen van deze samenleving, zoals bijvoorbeeld een school. Je ziet precies wat er gebeurt in hun dagelijkse leven en je krijgt een glimp van wat deze samenleving van plan is, nooit echt de waarheid onthullend, maar hintend naar wat er zou kunnen gebeuren.

Het verhaal kent een aantal wendingen en is veel grootser dan de eerste game met wendingen die erin worden gegooid en veel meer verschillende locaties om te verkennen als er nieuwe onthullingen worden gedaan. De game doet ook uitstekend werk door deze belangrijke verhaalsequenties op te nemen met set-stukken en mechanics die gedenkwaardig en uniek zijn voor Little Nightmares 2. Het laatste hoofdstuk van de game is vooral gedenkwaardig omdat je tv’s gebruikt om tussen locaties te teleporteren en de aandacht van vijanden moet afleiden terwijl je van platform naar platform springt en teleporteert. Dit culmineert vervolgens met drie geweldige sequenties die episch, intens, spookachtig en gewoon onvergetelijk zijn.

Net als bij de eerste Little Nightmares, zijn de echte sensaties hier de angsten onderweg terwijl je door het avontuur speelt. Het vervolg maakt je nog beter beangstigend, met gruwelijke wangedrochten die je achtervolgen en een uitstekend gevoel van angst, dat wordt bijgebracht dankzij de uitstekende verpakking van de presentatie rond de hele ervaring. Net als in het eerste spel zul je een verscheidenheid aan mensachtige wezens tegenkomen wiens taak het is om je dood te jagen en te verpulveren tot je niets anders bent dan een kleine hoop vlees.

Little Nightmares 2 doet dit met succes door nieuwe manieren te vinden om deze humanoïde nachtmerries met je te laten communiceren, of het nu een kolossale, gulzige man is die langs het plafond kruipt gorgelend op vlees en botten of een leraar die in staat is om haar nek en reik om hoeken en tot balkons en dwingt je te rennen en je te verstoppen. Little Nightmares 2 kan je bang houden met nieuwe trucs en innovatieve personageontwerpen en mechanics. Elke seconde bij hen in de buurt is gespannen, angstaanjagend en trauma verwekkend.

Het tweede hoofdstuk van de game speelt zich af in een school en is een boeiend uurtje gameplay, met een aantal geweldige zenuwslopende ontsnappingsmomenten en een somber en walgelijk gevoel voor wat er om je heen gebeurt. Het is waarschijnlijk het sterkste hoofdstuk van de game in het algemeen en laat alles in Little Nightmares 2 zo goed mogelijk zien.

Andere set-stukken grijpen op geheel andere manieren aan, zoals een reeks waarbij je weg moet rennen voor een mens die op je schiet met een jachtgeweer, achter dozen glijdt en je verstopt in modder om de aanblik van vijanden te vermijden terwijl ze het moeras doorzoeken. Het is meeslepend en deze gespannen confrontaties zijn opnieuw het beste deel van de serie en Tarsier heeft niets opgeofferd als het gaat om dit aspect van de game. Ze hebben ze zelfs aanzienlijk interessanter, dynamischer en leuker gemaakt.

Dit wordt allemaal samengebracht met een eersteklas geluidsontwerp en muziek die spookachtig is en echt de toon vastlegt van de deprimerende en levenloze wereld waarin je je bevindt. Cinematografie is ook van topklasse, met een aantal geweldige beelden die tijdens het avontuur worden gestrooid. Tarsier heeft de presentatie echt verbeterd met Little Nightmares 2 en enkele van de meest samenhangende horrorervaringen gecreëerd die je op de PlayStation zult vinden.

Deze hele presentatie komt samen, met uitstekend gebruik van licht en kleur in het laatste hoofdstuk van de game, dat gespannen, groots, betoverend en werkelijk schitterend is. Ik wil niet te veel in detail treden, want het spel duurt maar vijf of zes uur en je zou het moeten ervaren.

Er is echter een laatste confrontatie in het laatste hoofdstuk van de game die een filmische perfectie is die wordt samengebracht door elk aspect van het harde werk van Tarsier Studios. Het geluidsontwerp, de muziek, de visuele effecten en de gameplay zijn hier allemaal onberispelijk. Het is misschien wel een van de beste momenten die ik in jaren heb gespeeld. Het is werkelijk opmerkelijk.

Ondanks al het geweldige sfeerwerk en de angsten, zou Little Nightmares 2 zichzelf niet zijn zonder de platformactie en puzzels om Tarsier’s werk elders te complimenteren. Tarsier heeft wederom een ​​aantal geweldige platformsecties en puzzels gemaakt die daarbij passen. De kern blijft grotendeels hetzelfde vanaf de eerste game, waarbij je sleutels verzamelt om sloten te openen en klimt en springt, waarbij je af en toe objecten verplaatst om precies dat te doen.

Ongeveer 75% van het spel wordt doorgebracht met een metgezel en zij helpen je door je te vangen terwijl je van een afstand springt en kunnen met je worden meegenomen door hun hand vast te houden, in plaats van dat zij onafhankelijk handelen. Hoewel ik nooit een reden zag om dit te doen.

Getrouwd met die platformsecties zijn een aantal fantastische achtervolgingsreeksen die taai en strak zijn en precisie en nauwkeurigheid vereisen bij je sprongen en bewegingen. Deze achtervolgingsreeksen worden op nieuwe en unieke manieren gebruikt met de vaardigheden die je vijanden hebben. Zo laat de ene je door ventilatieopeningen rennen terwijl de eerder genoemde leraar met lange nek haar hoofd door het metaal knijpt en je naar beneden jaagt. Er worden ook constant nieuwe mechanics geïntroduceerd, zoals een sectie van een psychiatrisch ziekenhuis waar je wordt gevraagd je zaklamp op mannequins te richten om te voorkomen dat ze je in het donker achterna zitten.

Er zijn ook hoeden om te verzamelen en uit te rusten voor cosmetische doeleinden, en andere verzamelobjecten zijn verborgen in de levels van het spel. Ik liep weg met ongeveer 20% van hen en ik heb grondig onderzocht, dus ze zijn zeker een uitdaging om te vinden. Maar er is een deel van Little Nightmares 2 dat niet helemaal past bij de voortreffelijkheid van het pakket. Lichte gevechten zijn aan het spel toegevoegd in de vorm van het oppakken van zware wapens en ze op de grond slaan om vijanden te vernietigen of vijanden te verpulveren.

Little Nightmares 2 voelt als een waar vervolg dat het origineel verbetert en alles groter en brutaler maakt. Het samensmelten van alle elementen van het gameontwerp is echt indrukwekkend en creëert een aantal filmische momenten die meesterwerken zijn – schilderijen die nooit kunnen worden aangeraakt of aangepast en die perfect zijn zoals ze zijn. De angsten worden versterkt, de omgevingen worden gediversifieerd en de gameplay wordt verhoogd om een ​​van 2021’s eerste onmisbare games te creëren en een ervaring die elke pixel op het scherm boeit en boeit. Simpel gezegd, Little Nightmares 2 is het beste werk van Tarsier Studios.

Little Nightmares 2 is een game die elk aspect van de presentatie van een game samenbrengt en op wonderbaarlijke wijze tot stand brengt. Alles wordt hier versterkt ten opzichte van het origineel en momenten voelen als echte filmische wonderen, in tegenstelling tot alles wat je eerder hebt gezien. Gevechten werken niet altijd, maar het hele pakket is echt indrukwekkend en een showcase van het talent dat Tarsier Studios bezit.
8

0 0