Home » Early Access Review: Black Skylands

Early Access Review: Black Skylands

Black Skylands is een open wereld sandbox top-down shooter en RPG.

Black Skylands is een 2D-game ontwikkeld door Hungry Couch en uitgegeven door Tiny Vuild, waarin je zowel avontuurlijke missies, verschillende tasks kunt doen of de mooie wereld kunt verkennen.

Het uitgangspunt van Black Skylands is dat je de leiding neemt over een meisje genaamd Eva. Haar huis wordt aangevallen door de Swarm: een soort monsters die worden losgelaten na een ontdekking van je vader. Met deze nieuwe dreiging moeten Eva en de rest van de Earners het vaderland veiligstellen en terugvechten tegen deze angstaanjagende vijand. Als het eerste verhaal eenmaal is opgezet, is de vrijheid die je hebt in Asypa eindeloos. De aarde is nu opgedeeld in duizenden eilanden in de lucht. Om door de uitgestrekte open wereld te reizen, moet Eva vertrouwen op haar luchtschip.

Je kunt niet alleen het type luchtschip dat je hebt veranderen en upgraden, ze kunnen ook deelnemen aan luchtgevechten die veel vaardigheid vereisen om zegevierend te regeren. Van eenmansvijanden tot gigantische monsters en luchtschepen, het besturen van je schip en het vernietigen van je vijand kan resulteren in een lange en spannende strijd. Elk luchtschip heeft brandstof en munitie nodig die kunnen worden opgeslagen in drijvende brandstofdepots.

Daarnaast moet je niet alleen in de lucht vechten, bijna elk ander eiland heeft een soort van vijanden. In de beginfase vecht je tegen piraten. Naarmate het spel vordert, begint de zwerm zich op je te richten en begint de actie intens te worden. Je kunt nieuwe wapens maken en ze upgraden met constante verbeteringen en vaardigheden in je werkplaats. Elk eiland bestaat uit verschillende gebieden. Sommige hebben bewegende platforms of een hoge concentratie vijanden. Bijna allemaal hebben ze knutselbenodigdheden zoals hout, steen en verschillende ertsen.

Elk avontuur dat je aangaat, kan meerdere doelen hebben, zowel die je krijgt als die van jezelf. Het Vaderschap is je thuis in de wolken. Door verschillende gebouwen te bouwen, komen er nieuwe opties en kansen beschikbaar. Je kunt groenten en katoen verbouwen, dieren fokken, erts omzetten in blokken en nog veel meer. Alles voedt zich met iets anders. Je doet dit voor missies, maar uiteindelijk is het aan jou om te zien hoe je huis gedijt.

Het gaat niet alleen om het opknappen van je eigen huis. Door eilanden te bevrijden, kun je ook je invloed in Aspya vergroten. Terwijl je dit doet, kunnen er nieuwe bronnen beschikbaar komen, evenals onderzoekspaden en de vrijheid om items te oogsten zonder dat vijanden je proberen te doden. Black Skylands is enorm. Er is niet alleen altijd iets te doen, maar het zorgt tegelijkertijd voor veel plezier.

Wat ik niet zo fijn aan de game vond aan de game, is dat je alles moet lezen en dat je dus niet het lettergrootte niet kan veranderen en dat is naar mijn mening niet fijn. Wellicht een idee om dit door middel van een toekomstige update toe te voegen. Het zal een uitkomst zijn voor mensen die slecht kunnen zien.

Black Skylands is momenteel alleen in Early Access, maar ik heb er veel plezier aan beleefd. De game heeft zeer mooie graphics en mooie muziek. Het vliegen met de schepen is erg leuk en intuïtief. Een verbeterpunt en wat snel aangepast mag worden, is dat er betere ondersteuning komt voor mensen die slecht kunnen lezen of zien.
7

0 0