Home » Review: The Elder Scrolls V: Skyrim – Anniversary Edition

Review: The Elder Scrolls V: Skyrim – Anniversary Edition

The Elder Scrolls V: Skyrim – Anniversary Edition  is een warme terugkeer naar een bekend land.

The Elder Scrolls V: Skyrim – Anniversary Edition is verkrijgbaar als volledige release voor €49,99 of als upgrade met korting naar de speciale editie van 2016 en is simpelweg de beste versie van Skyrim die ooit op een PlayStation-console is verschenen. Hoewel, toegegeven, dat zegt niet veel. De originele game op PS3 was en is nog steeds een technische puinhoop, en hoewel de eerder genoemde Special Edition de meest in het oog springende problemen op PS4 oploste, waren de prestaties soms nog steeds teleurstellend. Gelukkig is Jubileum een ​​echte topper, met een grotendeels vergrendelde 60 frames per seconde bij een resolutie van 4K. Het heeft tien hele jaren geduurd, maar Bethesda heeft het eindelijk gerealiseerd.

Even terzijde, Skyrim blijft een meeslepende fantasy-RPG. De kern van de gameplay-loop van verkennen, zoeken, plunderen en nivelleren is tijdloos – zelfs als de gameplay volgens de huidige normen zo ongelooflijk eenvoudig aanvoelt. Gevechten kunnen hersenloos zijn als je geneeskrachtige drankjes drinkt en met je mes zwaait naar hersendode vijanden, maar het is nog steeds erg leuk om een ​​klasse voor je personage uit te werken. Of je nu van zwaarden, bogen of magie houdt, Skyrim heeft een geweldig gevoel van progressie en je zit nooit vast aan één specifieke speelstijl. Sommigen zien dit gebrek aan gedefinieerde rollen als negatief, maar we zouden zeggen dat bijna totale spelvrijheid een van de grootste troeven van de titel is. Als gevolg hiervan is dit een RPG die je aandacht honderden uren kan vasthouden – er is altijd iets nieuws te ontdekken en uiteindelijk onder de knie te krijgen.

Skyrim zelf is een uitstekend gemaakte open wereld. Als je voorbij kunt kijken aan het feit dat in grote steden ongeveer 15 mensen wonen, is er een zekere magie in dit besneeuwde land. Een verbluffende soundtrack wordt gecombineerd met een ongelooflijk samenhangende art direction om een ​​geweldige sfeer te creëren – een sfeer die op de een of andere manier standhoudt, zelfs wanneer krankzinnige animatiebugs zich voor je ogen ontvouwen. Inderdaad, Skyrim is hier in 2021 nog steeds een game met fouten, maar de bugs maken op dit moment vrijwel deel uit van zijn identiteit. Zou het echt Skyrim zijn als je niet af en toe een drijvende mammoet tegenkomt?

Oké, dus Skyrim is nog steeds Skyrim, maar wat brengt de Anniversary Edition eigenlijk op tafel? Nou, met Anniversary Edition krijg je volledige toegang tot de Creation Club. In een notendop, de Creation Club begon zijn leven als een slecht beoordeelde officiële mod-winkel, die in wezen DLC-pakketten aanbood voor premium valuta. Het kostte de Creation Club jaren om waardevolle inhoud te verzamelen, maar als je alles nu bij elkaar optelt, krijg je waar voor je geld. Jubileumeditie wordt geleverd met 74 ‘Creations’ – van nieuwe missies en locaties tot wapens, bepantsering en spelershuizen. Als alles wat je ooit hebt gekend Skyrim op consoles is, dan zal deze lawine van nieuwe dingen de ervaring verrassend opfrissen.

De verbluffende toewijding van de PC-community aan modding is iets dat Skyrim op consoles nooit zal hebben, maar als je gewoon je PlayStation wilt opstarten en verdwaalt in wat nu een klassieke fantasiewereld is, is Skyrim Anniversary Edition de beste manier om te doen het.

The Elder Scrolls V: Skyrim – Anniversary Edition is een leuke add-on voor Skyrim- fans. Het toevoegen van veel Creation Club-content en enkele nieuwe missies zal voor de meeste spelers genoeg zijn om gelukkig te zijn. Afhankelijk van hoe je de game eerder hebt gespeeld, is nieuwe officiële DLC ook een grote reden om te upgraden. De overlevingsmodus is een beetje een mislukking, maar verder is dit een aantrekkelijk pakket, ook al zet het de wereld niet helemaal in vuur en vlam met essentiële inhoud.
8

0 0