Home » Review: Far Cry 6: Vaas Insanity

Review: Far Cry 6: Vaas Insanity

In Far Cry 6: Vaas Insanity pakt Ubisoft het roguelike-genre aan, waardoor spelers kunnen spelen als de iconische schurk in een geweldige uitbreiding.

Far Cry 3 introduceerde de wereld in Vaas Montenegro. Een psychotische piraat die hersenspelletjes speelde met Jason Brody, fascinerende spelers met zijn unieke mix van chaos en inherent kwaad. Uitstekend geuit door Michael Mando, werd hij een iconische schurk, en werd ernstig gemist toen het spel zijn epische slot bereikte. Wetende hoeveel spelers meer van het personage verlangden, heeft Ubisoft hem vooraan en centraal geplaatst in Far Cry 6: Vaas Insanity, het eerste stuk DLC voor de seizoenspas van Far Cry 6. Dit is geen simpele verzilvering of een gemiste kans. Het dompelt zijn tenen onder in het roguelike-genre en biedt een solide reis naar de geest van een losgeslagen moordenaar.

Je start Vaas: Insanity met niets meer dan een pistool. Het belangrijkste doel is om drie stukken van de Silver Dragon Blade te vinden. Het drietal locaties waar de onderdelen zich bevinden, bieden een behoorlijke uitdaging, zelfs op de gemakkelijkste moeilijkheden. Er is echter genoeg te doen buiten het vinden van de stukken van de dolk. Omdat je een roguelike bent, zal de dood je terugsturen naar het Safe House waar je de wapens verliest die je hebt ontgrendeld, evenals het geld en de tijdelijke verbeteringen die je hebt gevonden. Risico is om elke hoek, maar dat geldt ook voor beloningen die je beter uitgerust maken om de moeilijkere segmenten van het spel aan te kunnen.

Mind Levels zijn hoe je de moeilijkheidsgraad van Vaas: Insanity beheert. Je begint op het eerste niveau. Nadat je de Silver Dragon Blade voor de eerste keer hebt gevonden en de laatste golven vijanden hebt verslagen, kun je elk gewenst Mind Level kiezen. Daarna is er een toename van vijanden en hun typen, evenals hoe agressief ze zijn. Het kan belachelijk moeilijk worden, maar zolang je doorgaat met upgraden en nieuwe wapens en eigenschappen ontgrendelt, ben je beter uitgerust om ermee om te gaan. Een pluspunt van het spelen op een hogere moeilijkheidsgraad maakt de beloningen ook veel groter.

Hoewel je in het begin relatief zwak bent, ga je naar Armory Challenges en Permanente eigenschappen om een ​​veel grotere bedreiging te worden. Armory Challenges zijn in wezen vervloekte kisten uit Diablo 3. Als je alle vijanden doodt zonder dood te gaan, wordt het bijbehorende wapen beschikbaar voor gebruik op Rook Island. Door een Safe House te bezoeken en de wapenkoffer te ontgrendelen, kun je deze permanent gebruiken. Als je echter sterft, moet je contant geld uitgeven om het weer terug te krijgen. Ze zijn het waard om je leven voor te riskeren. Jachtgeweren, granaatwerpers, geweren en bogen zijn slechts enkele van de beschikbare wapens. Als je hogere Mind Levels speelt, zal een divers arsenaal de sleutel zijn tot je overleving.

Permanente eigenschappen zijn het enige wat je mag behouden na de dood. Geld uitgeven aan deze eigenschappen biedt tal van belangrijke upgrades. Ze vallen in vijf categorieën: trots, hebzucht, Vaas’ toorn, luiheid en afgunst. Pride richt zich op het verbeteren van uw gezondheid; Hebzucht geeft je de mogelijkheid om meer geld vast te houden na de dood; Vaas’ Wrath richt zich op verwijderingen en stelt je in staat deze met bevredigende resultaten uit te voeren; Sloth ontgrendelt de wingsuit, parachute en zelfs een quad; en Envy voegt gadget-slots toe. Ze bieden een aantal fantastische vaardigheden die zo’n verschil maken, vooral bij het spelen op de moeilijkere moeilijkheidsgraden.

Naast wapens en eigenschappen kun je overal tijdelijke buffs vinden die bekend staan ​​​​als Powers. Deze kunnen worden uitgerust voor Vaas, waardoor je extra vaardigheden krijgt zolang je erin slaagt om in leven te blijven. Ze zijn te vinden in de verschillende kisten verspreid over het eiland en ook op verschillende aanbiedingslocaties. Deze verwrongen versie van Rook Islands zit vol met nevenactiviteiten zoals Mindfucks, missies die je belonen met geld; Citra’s Trials die massa’s vijanden naar je werpen voor een beloning. ‘S Nachts veranderen vijanden in spookachtige wezens die een ander ras zijn als het erom gaat ze te doden. Vaas: Insanity kan natuurlijk steeds weer opnieuw worden gespeeld, en als je dit doet op moeilijkere moeilijkheidsgraden, zijn deze extra taken leuk om opnieuw te spelen. Met andere woorden, verken alle hoeken en gaten, want er zijn overal beloningen.

Diep in Vaas zijn geest duiken is een verontrustende en ongemakkelijke ervaring. Het vinden van visioenen tijdens de uitbreiding geeft meer details over zijn opvoeding en zijn verknalde relatie met zijn zus Citra. Michael Mando is een uitstekende acteur. Door hem tegen zichzelf te laten kletsen terwijl je over de kaart reist, of interactie met zijn zus, wordt Vaas uitgewerkt. Er is een reden waarom hij is zoals hij is. Het verhaal doet je bijna met hem meevoelen. Ubisoft slaagt erin om voort te bouwen op het personage en tegelijkertijd de speler een spannende gameplay-loop te bieden.

Far Cry 6: Vaas Insanity is een prachtige uitbreiding die het roguelike-genre in stijl in de serie introduceert. Het achtergrondverhaal van Vaas is de moeite waard om in te duiken. Door verschillende visioenen en geheugenmissies krijgt een van de meest iconische game-schurken een hart, zij het een gestoorde en bloedende. Er zijn genoeg redenen om terug te keren na het voltooien van de eerste moeilijkheidsgraad, en een aantal mooie terugkeer naar Far Cry 3. Het belooft veel goeds voor toekomstige uitbreidingen met Pagan Min en Joseph Seed. Als je enthousiast bent om de geest te verkennen van een psychopaat waar de wereld verliefd op werd, is er weinig om teleurgesteld over te zijn. Wie houdt er immers niet van een beetje gek?
9

0 0