Home » Review: Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion

Review: Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion

Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion voelt aan als een mix van een remaster en een remake.

Het tijdperk van de PlayStation Portable en de onwijs toffe toevoegingen van Square Enix aan de immens grote bibliotheek van de console was geweldig. Een van hun meest ongrijpbare en misschien wel bekendste titels op het systeem was Crisis Core: Final Fantasy VII. Het is een prequel op de originele PlayStation- klassieker en probeerde het achtergrondverhaal te vertellen achter verschillende iconische momenten, personages en items die cruciaal zijn voor het originele verhaal. Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion heeft tot doel de draagbare klassieker te moderniseren om deze zo dicht mogelijk bij de onlangs uitgebrachte Final Fantasy VII Remake te brengen. Deze versie dient ook als een manier om de originele PSP-ervaring te behouden en om nieuwe fans van Remake een prequel op die tijdlijn te bieden.

Zack Fair, een minder belangrijk personage uit de originele game dat je echt met je ogen zou kunnen knipperen en missen, is de hoofdrolspeler van dit verhaal. Deze moedige jongeman droomt ervan een held te zijn en klimt de bedrijfsladder van Shrina op terwijl hij een samenzwering ontdekt die alles verandert wat hij denkt te weten. Hoewel dit verhaal nogal duister klinkt, en dat zeker ook kan zijn, is de toon van Crisis Core een van de meest polariserende aspecten. Het schrijven is intact gebleven, waarbij het script slechts zeer kleine herzieningen heeft ondergaan, en wat dat betekent voor de kwaliteit van Reunion zal grotendeels afhangen van hoeveel je van het origineel hebt genoten.

Persoonlijk geniet ik enorm van Crisis Core. Het valt in veel van de gebruikelijke valkuilen die de neiging hebben om prequels te teisteren, voornamelijk aspecten die het beste aan de interpretatie van het publiek kunnen worden overgelaten. Ik kan mezelf echter niet verwijten dat Crisis Core een beetje onhandig is, vooral omdat het met zoveel vertrouwen naar voren streeft dat ik het gewoon van begin tot eind geweldig kan vinden. Ik denk niet eens dat de toon zo veel afwijkt van de originele FFVII’s, maar meer een aanpassing van de algemene vibes voor de cultuur van het jaar 2007.

Het verhaal is onaangeroerd gebleven, met als enige verschillen dat de stemmencast is herschikt en dat elke regel van de dialoog nu zowel in het Engels als in het Japans wordt ingesproken. Ik probeer meestal niet te praten over de kwaliteit van stemacteurs, omdat ik denk dat mensen de neiging hebben om gemeen te zijn, vooral tegen Engelse stemacteurs in games. Crisis Core is een zeer nostalgische ervaring voor veel van zijn fans, en er is nog veel liefde over voor de originele cast. Ik heb ook een sterke voorliefde voor hen, in de overtuiging dat de game zowel het hoogtepunt als het perfecte afscheid was voor die stemacteurs in de compilatietitels. Dat gezegd hebbende, denk ik dat de cast van Reunion (die bestaat uit enkele overdrachten van Remake waar het past) grotendeels een verbetering is. Er is echter enige onhandigheid die moeilijk te negeren is, en in sommige gevallen meer dan het origineel. Dit, geloof ik, heeft veel te maken met het feit dat het script in het algemeen gewoon verouderd aanvoelt. Ik begrijp de keuze om het script grotendeels hetzelfde te houden, maar als ik uit Remake’s ongelooflijke dialoog Reunion kom, voelt het nogal stijf aan. Ik geniet hiervan, het voelt als een tijdcapsule van het tijdperk, maar fans van Remake zullen het waarschijnlijk schokkend vinden.

De gameplay maakt echt duidelijk hoe verdeeldheid deze titel kan veroorzaken, het is echt als niets anders dat ik ooit heb gespeeld in de actie-RPG-ruimte. Willekeurigheid is de naam van het spel, met een letterlijk roulettesysteem dat bepaalt hoe gevechten zullen verlopen. Je hebt alles wat je typische actiespel vormt: normaal aanvallen, ontwijken, blokkeren. Ten eerste is de linkerbovenhoek van je scherm de DMW-roulette, waar acties in je gevecht willekeurig bepaalde nummers of tekens kunnen laten rollen die je een grote verscheidenheid aan resultaten kunnen opleveren. Dit kunnen buffs, dagvaardingen of speciale aanvallen zijn op basis van personages die Zack in het verhaal ontmoet. Het tij van de strijd kan willekeurig in jouw voordeel keren met een willekeurige onoverwinnelijkheid, of het kunnen gebruiken van vaardigheden zonder kosten voor je meter. Een andere vreemde vitale RPG-monteur die aan dit systeem is gekoppeld, is het nivelleren van alle dingen. De enige manier om een ​​level omhoog te gaan is door een 777 te raken in de roulette. Ik weet zeker dat er achter de schermen wiskunde wordt uitgevoerd waardoor dit kan worden versneld, maar mijn punt is dat de systemen van Crisis Core zichzelf veel gecompliceerder voorstellen dan nodig is. Dat is er nog steeds, maar gelukkig minder.

Op PSP voelden gevechten ongemakkelijk aan. Er is het geduld van een heilige voor nodig om de strijd van Crisis Core te waarderen. Met invoervertraging en langgerekte animaties voelde de game bijna verkeerd om te spelen. Reunion behoudt de excentriciteit maar elimineert de onhandigheid. Je aanvallen en ontwijkingen komen zonder vertraging uit, en als de grootste herziening van Reunion zijn ze perfect geslaagd. Het gevecht was de grootste toegangsdrempel, maar met een paar tweaks en met extra flair hebben ze dit de definitieve versie van het spel gemaakt. Ik denk niet dat ze van de fundamentele systemen van Crisis Core een meesterwerk in een actiegame hebben gemaakt, maar ze hebben het veel gemakkelijker gemaakt om er plezier mee te hebben. Er zijn nog steeds lastige mechanics, maar wat is toegevoegd, zijn allemaal goede dingen. Zonder al deze eigenzinnige willekeur zou je een vrij standaard hack-and-slash-spel overhouden,

Handheld-games waren heel anders in het tijdperk van de PSP en de Nintendo DS. Portable gaming was bedoeld om meer op te pikken en te spelen, terwijl ontwikkelaars nu vooral console-ervaringen lijken te verkleinen. Crisis Core neemt wat een typische PlayStation 2 zou zijn-stijl RPG en breekt het af met een grote reeks missies die op elk moment kunnen worden gestart en beëindigd. Dit zijn allemaal optioneel, maar de beloningen zijn het zeker waard. Het “PSP-gevoel” van Crisis Core was een deel van zijn charme, en gelukkig werd dit niet minder in deze remaster. De gebieden voelen ontdaan van complexiteit in vergelijking met een game als Remake (maar ik ben heel dankbaar voor de toegevoegde sprintknop, ook al is die technisch gezien misschien niet nodig), er worden regelmatig minigames toegevoegd om het tempo op te drijven, en de hoofdstukken zijn kort en lief hoor. Er is zelfs een robuust Materia-fusiemechanisme, waar spelers uren aan kunnen besteden.

Omdat ik Crisis Core waardeer als een draagbare ervaring, het type dat we niet echt meer krijgen, ben ik enthousiast om Reunion op de Nintendo Switch te ervaren. Ik was eerlijk gezegd verrast dat het überhaupt naar Switch kwam, aangezien Remake duidelijk veel te krachtig was om ooit op het systeem te draaien. De visuele stijl van Reunion is een uitgeklede versie van zijn voorganger, bestaande als huid bovenop de botstructuur van het origineel. De meeste animaties zijn hergebruikt en het lijkt er zeker op dat sommige van de middelen van Remake een nieuwe bestemming hebben gekregen.

De vooraf gerenderde FMV-tussenfilmpjes van het origineel moeten bewaard zijn gebleven, want dit gaat veel verder dan een typische luxe. Elk van hen is opnieuw weergegeven, wat gemakkelijk te zien is dankzij de wijzigingen die erin zijn aangebracht om pariteit met de originele FF7 en Remake te verzekeren. Met name het Buster Sword, dat een vreemd herontwerp had in Crisis Core en “gerepareerd” was om beter bij Cloud te passen. The Buster Sword is daadwerkelijk bijgewerkt in de vooraf gegenereerde tussenfilmpjes, wat niet mogelijk zou zijn geweest tenzij ze volledig opnieuw waren weergegeven. Ze zien er uitstekend uit, maar nog steeds op de beste manieren van de tijd.

Ik ben aangenaam verrast met hoe Reunion speelt en eruitziet op Switch. Er zijn enkele verwachte bezuinigingen, waarbij de doelresolutie en framerate worden verlaagd tot wat je op elke andere console zou vinden. Voor wat ik verwachtte, ben ik tevreden met de resultaten. De modellen zien er behoorlijk scherp uit gezien de hardware, en de texturen voelen niet te beperkt aan. Er is wat ongemakkelijke dithering op het haar. De game mikt op 30 frames per seconde en haalt dat grotendeels. Ik vond mijn ervaring consistenter in draagbaar spel dan in een dock, en ik denk dat ik Switch-gebruikers zou aanraden om voornamelijk op die manier te spelen. De game ziet er het beste uit op het kleine scherm en hield lang niet zo goed stand toen het naar mijn tv werd opgeblazen. Ik voelde ook dat de framerate niet zo goed vasthield als ik hem in het dock speelde.

Crisis Core is interessant, echt het toppunt van games die groter zijn dan de som der delen. Het verhaal bereikt schitterende hoogtepunten en Reunion brengt de rest van de ervaring met succes zo dicht mogelijk bij die hoogtepunten. Het is duidelijk dat wanneer elke andere console een Full HD-ervaring van 60 frames per seconde belooft, het moeilijk is om niet neer te kijken op de Switch-versie. Maar dit komt goed overeen met een remake/remaster van het PSP-origineel, en wanneer het als een draagbare versie wordt beschouwd, is het behoorlijk ambitieus dat er zo weinig verloren is gegaan.

Ik heb altijd van Crisis Core gehouden, het is een fundamenteel soort spel dat ik me met veel plezier herinner uit mijn jeugd. Voor mij vertegenwoordigt Crisis Core de pure onschuld van de jeugd en de ernstige fouten die daarmee gepaard gaan. Zack's verhaal is zo vertederend en trok niet voor niets de aandacht van zoveel tieners over de hele wereld. We moeten iemand zien worstelen om het hoofd boven water te houden in een systeem dat veel groter is dan hijzelf en zijn best doen om zijn onschuld intact te houden. Terwijl ik dit op mijn Nintendo Switch speelde, Ik voelde me regelrecht teruggestuurd naar dat deel van mijn leven. Ik kreeg zelfs de drang om het 's avonds laat onder mijn dekens te spelen alsof ik me wilde verstoppen voor ouders met wie ik niet meer samenwoon. Het is lovenswaardig om die gevoelens opnieuw in te pakken en zoveel mogelijk van de opgeblazen gevoel weg te nemen. Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion streeft ernaar om de ervaring te zijn die we ons herinneren, uitstijgend boven de game die we daadwerkelijk hebben gekregen.
9

0 0