Home » Review: Modern Warfare 2

Review: Modern Warfare 2

Enkele weken geleden verscheen de langverwachten Modern Warfare 2. In 2019 maakten wij al een review van het eerste deel in deze reeks.

In deze reviews was mijn collega erg positief te spreken over dit deel. Zijn wij over het tweede deel net zo positief te spreken? dat lezen jullie in deze review.

Om te beginnen de campagne heeft een enorme indruk bij me achter gelaten. De campagne zit bomvol actie en daar staat de Modern Warfare-serie bekend om. Qua moelijksheidgraad is de game prima te doen. Hoewel er enkele momenten zijn waarbij Infinity Ward het even zou moeten bijstellen.

De campagne heeft een diepgaand verhaal en is zeker vermakend. In de campagne bestuur je Soap en Gaz tot nieuwkomers van de Mexicaanse Special Forces,deze worden allemaal begeleid door Captain Price en Ghost. In enkele situaties moet je een shitload aan kogels afvuren om de vijandelijke eenheden te kunnen doden. Dit vind ik persoonlijk geen probleem en zorgt voor een beetje uitdaging. Mocht een speler het vervelend vinden dat vind ik je persoonlijk geen waardige Call of Duty-fan.

Zoals hierboven aangegeven is de campagne zeker de moeite waard om te spelen. Als je de campagne een beetje doorspeelt dan ben je binnen 5 tot 6 uur klaar met de campagne van deze game.

Zodra je klaar bent met de campagne dan kan jij je direct gaan focussen op de multiplayer en ook deze is erg vermakend. Je kunt direct merken dan de game op een nieuwe engine draait. Naast de multiplayer is er ook weer de terugkeer van Spec Ops een Co-op mode, hierbij ga je met een vriend het gevecht aan met NPC’s. Ze vinden plaats in Al Mazrah en geven je dan meteen een beetje een vibe van de Warzone map. De missies zijn meer open dan je misschien gewend bent en daardoor krijg je wat meer tijd om te leren hoe alles werkt.

Ook zijn er nieuwe kits om te ontdekken en te levelen, de Assault, Medic en Recon zijn uitgerust met elk hun eigen skill set. Des te hoger het tier niveau des te beter de kit is. Deze kits ga je dan ook gebruiken in de Raid mode die later komt, de Raid zal een drie speler co-op missie zijn met gevechten en puzzels.

Spec Ops is wat mij betreft een erg leuke toevoeging en een heerlijke en verfrissende afwisseling. Wel moet ik zeggen met de komst van DMZ is de aantrekkingskracht minder groot. Als we even kijken naar de Gunsmith dan zijn daar de meningen nogal over verdeeld, de een vind het echt mega kut en de ander kan het wel waarderen. Persoonlijk vind ik het wel leuk dat je nu wordt uitgedaagd om met wapens te spelen waarmee je anders nooit zou spelen, dit om bepaalde attachments te behalen. Daarnaast heb je deze optie ook nodig om enkele andere wapens vrij te spelen.

Het is hiermee dus compleet anders dan voorgaande jaren en het vergt dan ook wat uitzoek werk hoe je wat vrij speelt. Wel is het grote voordeel dat als je nu een attachment vrij speelt, je deze ook meteen hebt op alle andere wapens in hetzelfde platform. Hiermee hoef je niet meer te grinden voor attachments die je wilt, deze heb je dan en kan je echt de focus leggen op het afstellen en vrijspelen van camo’s. Want afstellen is ook een nieuwe feature, het is namelijk mogelijk als je wapen max level is deze af te stellen. Je kan per attachment de tuning aanpassen zodat deze nog meer naar jou smaak reageert.

Call of Duty: Modern Warfare 2 is zeker een tof nieuw deel. Of dit de Modern Warfare 2 uit 2009 overtreft zijn meningen over verdeeld. Ik zelf persoonlijk vind het de originele Modern Warfare 2 uit 2009 beter en leuker. Grafisch ziet de Modern Warfare 2 (2022) er best wel goed uit. De game is zeker vermakelijk en zeker de moeite waard om te spelen. Met de komst van Warzone 2.0 is de Call of Duty-reeks een stuk interessanter geworden
7.5

0 0