Home » Review: Mario Kart 8 Deluxe Booster Course Pass Wave 4

Review: Mario Kart 8 Deluxe Booster Course Pass Wave 4

Mario Kart 8 Deluxe Wave 4: nieuwe tracks, Birdo toegevoegd. Simpelweg geweldig!

Mario Kart 8 Deluxe is terug met Wave 4 (van de zes) van de Booster Course Pass-tracks, dit keer met de Fruit Cup en de Boomerang Cup. Nu we over het helft punt zijn, lijkt Nintendo echt in een hogere versnelling te komen met niet alleen een geweldige set nieuwe en terugkerende tracks, maar ook een extra personage in de vorm van Birdo. Dit alles maakt het tot de sterkste DLC-release tot nu toe.

We beginnen met de Fruit Cup, waarin we Amsterdam Drift uit Mario Kart Tour, Riverside Park uit GBA, DK’s Snowboard Cross uit Wii en de gloednieuwe Yoshi’s Island-track hebben. Amsterdam Drift is misschien wel de sterkste van de tracks uit Tour en neemt je mee de lucht in met als achtergrond een landschap van boerderijen en windmolens, voordat je over de bodem van de Amstel-rivier racet. Het ziet er prachtig uit.

Riverside Park uit GBA is waarschijnlijk de enige track die redelijkerwijs als ’teleurstellend’ kan worden bestempeld in deze nieuwste DLC-release. Het ziet er zeker mooi uit, maar simpelweg omdat het een GBA-track is, is het wat simplistisch, minder hectisch en daardoor behoorlijk saai. DK’s Snowboard Cross daarentegen is uitstekend en laat wat geweldige verticaliteit zien met superstrakke bochten. Het is zeker een uitdaging voor snelheidsduivels; 200cc is een absoluut feest.

De ster van de Fruit Cup, en eigenlijk van de hele DLC, is Yoshi’s Island. Net als Sky-High Sundae maakt deze zijn debuut in MK8D (hoewel we vermoeden dat het binnenkort ook in Tour zal verschijnen) en je kunt zeker de inspanning waarderen die is geleverd op het gebied van visuals, layout en verwijzingen naar het gelijknamige SNES-spel. Het is niet de meest complexe track die we hebben gezien, maar je zult door de lucht vliegen, racen over wolken en uiteindelijk in het water plonsen. Het ziet er prachtig uit en roept perfect de visuele stijl van Yoshi’s Island op, met zoals we gewend zijn uitstekende muziek.

Ga naar de Boomerang Cup, die Bangkok Rush en Singapore Speedway uit Tour, Mario Circuit uit DS en Waluigi Stadium uit GameCube biedt. De twee tracks uit Tour zijn verrassend boeiend en kunnen bijna wedijveren met Amsterdam Drift; vooral Singapore Speedway ziet er echt prachtig uit, met neonverlichting die mooi contrasteert tegen de nachtelijke hemel.

Mario Circuit is de enige andere track die naar middelmatigheid neigt, maar in tegenstelling tot Riverside Park is er genoeg om je alert te houden, inclusief rondzwervende Goomba’s en Piranha Plants die vuurballen op de baan spuwen. Last but not least blijft Waluigi Stadium geweldig, met verraderlijk terrein en dodelijke obstakels, waaronder vuurballen en gigantische houten Piranha Plants. Het is geweldig spul.

Een speciale vermelding gaat ook naar Birdo. We zijn er zeker van dat er legio fans zijn die blij zullen zijn haar aan het roster toegevoegd te zien. Net als Yoshi is ze een karter van gemiddeld gewicht met negen verschillende kleurvariaties (inclusief een nogal ziekelijk groene waar we niet zo van houden). Met nog vijf nieuwe slots onthuld op het personageselectiescherm, kunnen we niet wachten om te zien welke andere coureurs Nintendo toevoegt.

Al met al bevat Wave 4 comfortabel de beste set tracks tot nu toe van de Booster Course Pass, met slechts één track die een beetje teleurstellend is. We zijn dol op de toevoegingen uit Tour en Yoshi’s Island is bestemd om een ​​all-time favoriet te worden. Als Nintendo dit volhoudt, zullen we in een geweldige positie zijn voor Waves 5 en 6.

Mario Kart 8 Deluxe Wave 4 brengt nieuwe tracks, waaronder het prachtige Yoshi's Island. Birdo wordt als nieuw personage toegevoegd. Het is de sterkste DLC-release tot nu toe.
9

0 0