Home » Review: Immortals of Aveum

Review: Immortals of Aveum

Immortals of Aveum biedt magische FPS-actie met potentieel voor verbetering.

Immortals of Aveum is een first-person shooter die de traditionele wapens vervangt door spreuken die bijna als traditionele wapens aanvoelen. Hoewel het spel lof verdient voor het introduceren van een nieuw concept, slaagt het er niet helemaal in om zich volledig te onderscheiden van vergelijkbare titels. Ondanks deze beperkingen biedt Immortals of Aveum nog steeds een behoorlijk magische schietervaring met indrukwekkende deeltjeseffecten die een leuke vervanging vormen voor conventionele kogels.

In het spel heb je drie gekleurde sleuven voor je ‘sigils’, oftewel je spreuken: rood voor close-combat, groen voor snelvuur en blauw voor verre schoten. Deze variatie in sigils geeft spelers de mogelijkheid om hun favoriete speelstijl te kiezen en af te wisselen tussen verschillende aanvallen. De gevechten worden versterkt door het gebruik van ‘furies’, krachten die putten uit een beperkte manapool en een scala aan mogelijkheden bieden, zoals het verbrijzelen van schilden en het wegblazen van vijanden om je heen. Deze krachten maken de gevechten dynamisch en geven spelers de kans om creatieve strategieën te bedenken.

De visuele aspecten van Immortals of Aveum zijn over het algemeen aantrekkelijk, hoewel de kunststijl niet bijzonder uniek is. Het spel biedt verschillende visuele instellingen en draait soepel op diverse hardwareconfiguraties. Een klein nadeel is dat sommige aspecten van de gameplay vertraging kunnen ondervinden, maar dit wordt hopelijk opgelost met toekomstige patches.

Het RPG-element van het spel komt tot uiting in de mogelijkheid om uitrusting en vaardigheden te verbeteren en aan te passen. Het vaardighedenboom-systeem biedt spelers de kans om hun personage aan te passen aan hun speelstijl, wat een welkome aanvulling is op de gameplay.

Het grootste gebrek van Immortals of Aveum ligt echter in het feit dat het zich niet volledig kan onderscheiden van andere FPS-titels en daarom geen sterke eigen identiteit kan vormen. Hoewel de magische aspecten van het spel vermakelijk zijn en de gameplay dynamisch is, zijn veel elementen bekend uit andere games en missen ze originaliteit.

Het verhaal van het spel laat ook te wensen over. De dialogen en personages zijn clichématig en voorspelbaar, en de algemene fantasie-instelling voegt weinig nieuws toe aan het genre. Het spel lijdt ook aan overmatig gebruik van modern taalgebruik, wat afbreuk doet aan de fantasiewereld die wordt gepresenteerd.

Immortals of Aveum is een solide FPS met enkele magische elementen die zorgen voor een vermakelijke ervaring. Hoewel het spel niet volledig origineel is en zijn eigen identiteit mist, biedt het toch interessante gevechten en visuele effecten die spelers kunnen aanspreken. De RPG-elementen en aanpassingsmogelijkheden voegen diepgang toe aan de gameplay, terwijl het verhaal enigszins teleurstellend is en de game niet kan onderscheiden van vergelijkbare titels. Met verbeteringen en updates kan Immortals of Aveum zijn potentieel verder benutten en een boeiende FPS-ervaring bieden voor spelers die op zoek zijn naar een magische twist.

Immortals of Aveum biedt een vermakelijke FPS-ervaring met magische spreuken en dynamische gevechten. Ondanks een gebrek aan originaliteit en clichématig verhaal, biedt het solide RPG-elementen en aanpassingsmogelijkheden. Het spel heeft potentieel om te groeien met updates en biedt spelers een interessante variatie op het FPS-genre.
7

0 0