Home » Review: WarioWare: Move It!

Review: WarioWare: Move It!

WarioWare: Move It! vertegenwoordigt een boeiende stap voorwaarts voor de WarioWare-serie.

Het brengt de door beweging gestuurde, absurde microgame-ervaring terug naar het hart van de Nintendo Switch, waarbij het terugkijkt naar het succes van eerdere delen, met name de geliefde ‘Smooth Moves’, en dit combineert met nieuwe multiplayer-opties en verrassende variëteit.

De reis begint met Wario en zijn bende vrienden die een exotisch eiland bezoeken en daar een reeks microgames ontdekken, elk nog gekker en kleurrijker dan de vorige. In de verhaalmodus, die je meeneemt tussen personages op een wereldkaart, moet je verschillende poses aannemen met je Joy-Con-controllers om de uitdagingen succesvol te voltooien. Dit brengt een humoristische draai met zich mee, vooral omdat sommige houdingen op het eerste gezicht een tikkeltje vreemd lijken, maar zeer effectief zijn in het voltooien van de taak in de microgame.

De singleplayer Story Mode is een achtbaan van absurde uitdagingen, met campagnes vol dwaasheid en eindbaasgevechten die de inzet en omvang van de games vergroten voor epische confrontaties. De microgames zelf zijn verfrissend dwaas, met momenten waarbij je een stuk papier bestempelt met je met inkt doordrenkte virtuele achterste of als een vogel beweegt om een ravijn af te suizen. Het spel levert een sterk gevoel van humor en verrassing, waardoor elke nieuwe microgame een onverwachte lach kan opwekken.

De multiplayer Party Mode breidt de ervaring uit met een reeks modi die ontworpen zijn om met vrienden te spelen. Een bordspelachtige modus, vergelijkbaar met Mario Party, brengt maximaal vier spelers samen om microgames te spelen terwijl ze gevaren ontwijken en andere willekeurige problemen tegenkomen. Listen to the Doctor!, 2v2 modus en een boksspel zijn slechts enkele van de vele andere modi die zorgen voor talloze manieren om met elkaar te genieten van de absurde microgame-pret.

Het spel komt echter het beste tot zijn recht wanneer er meerdere spelers zijn; solospelers kunnen een minder meeslepende ervaring hebben. Maar ondanks dit biedt WarioWare: Move It! een overvloed aan leuke modi, microgames en uitdagingen om te ontgrendelen, waardoor het een uitstekende keuze is voor gezelschappen die op zoek zijn naar een gekke, feestelijke spelervaring.

De presentatie van het spel is solide, met kleurrijke en levendige microgames die goed passen bij de eigenzinnige esthetiek van de serie. De introductie van vormen, die je Joy-Con-gebruik beïnvloeden, voegt een nieuwe, zij het vertrouwde, laag toe aan de chaos van het spel, zonder het te ingewikkeld te maken

Al met al is WarioWare: Move It! een uitstekende aanvulling op de WarioWare-serie. Met zijn humor, variëteit en multiplayer-mogelijkheden blijft het een fantastische keuze voor diegenen die op zoek zijn naar een dolkomische, partijgerichte spelervaring. Hoewel solo-spelers misschien minder plezier hebben, is de algehele chaos en dwaasheid van het spel zeker de moeite waard om te verkennen met vrienden en familie.
8

0 0