Home » Review: Another Code: Recollection

Review: Another Code: Recollection

Another Code: Recollection bevat twee geweldige games in één pakket, met een diep en goed geschreven verhaal en een aantal uitstekende puzzels.

In de afgelopen jaren hebben we het geluk gehad om remakes of reboots te ontvangen van vergeten games en verloren edelstenen, zoals Ghost Trick: Phantom Detective en Advance Wars 1+ 2: ReBoot Camp. Deze trend wordt dit jaar voortgezet met Another Code: Recollection, een bundel die twee fantastische titels, Two Memories en Journey into Lost Memories, omvat. Als je deze games niet eerder hebt gespeeld, kan ik niet genoeg benadrukken hoe waardevol ze zijn.

Another Code: Recollection vertelt het verhaal van Ashley Mizuki Robins en het mysterie rond haar familie, vooral haar ouders, en hun betrokkenheid bij het ANOTHER-programma. De games bieden een complete ervaring waarin je Ashley ziet groeien van een verlegen en onzekere tiener tot een sterke, zelfverzekerde jonge vrouw. Haar reis is inspirerend en haar positiviteit en vriendelijkheid maken haar een liefdevol personage.

Two Memories, hoewel aanzienlijk korter, biedt nog steeds een fantastisch verhaal waarin Ashley een landhuis op Blood Edward Island verkent op zoek naar haar lang verloren gewaande vader. Tijdens haar ontdekkingen ontmoet ze een geest genaamd D, en hun relatie onthult ook zijn intrigerende verhaal. Journey into Lost Memories, dat twee jaar later plaatsvindt in Lake Juliet, is nauw verbonden met het eerste deel van Another Code: Recollection, en ik wil geen spoilers geven over de redenen voor Ashley’s vertrek.

Wat betreft de visuele presentatie, hebben beide games een prachtige 3D-wereld met levendige, pastelachtige kunst. Hoewel niet zo helder als sommige hedendaagse titels, straalt het een rustieke charme uit die doet denken aan de stijl van populaire Nintendo DS- en Wii U-titels. De lineaire opzet, vooral in het eerste deel, draagt bij aan de spanning, en ondanks dat de games niet eng zijn, brengen ze veel emotioneel drama met zich mee. De handgetekende animatie in bepaalde filmpjes uit het verleden voegt een welkome afwisseling toe aan de presentatie.

De gameplay draait om het verkennen van gebieden, onderzoek doen en specifieke items vinden om puzzels op te lossen. Hoewel de camerahoeken soms lastig zijn, zijn de puzzels slim ontworpen en variëren ze van eenvoudige handelingen tot gelaagde uitdagingen. Het DAS (Dual Another System), een draagbaar apparaat, speelt een cruciale rol bij het oplossen van puzzels, zoals het maken van foto’s en het over elkaar leggen ervan om aanwijzingen te onthullen.

Hoewel sommige puzzels frustrerend kunnen zijn, is er een optie om hints en antwoorden te onthullen, wat een handige toevoeging is. De interacties tussen personages, weergegeven in tussenfilmpjes of romanstijl, zijn emotioneel en grijpend, versterkt door prachtige pianomuziek. Ondanks enkele kleine tekortkomingen heb ik genoten van elke minuut van Another Code: Recollection en raad ik het ten zeerste aan voor liefhebbers van verhalende avonturengames met doordachte puzzels.
8

0 0