Home » Review: Ancestors: The Humankind Odyssey

Review: Ancestors: The Humankind Odyssey

Stel je voor: je hebt de beschikking tot een tijdmachine en reist 10.000.000 jaar terug in de tijd, puur om het feit dat je wilt weten hoe de mensheid geëvolueerd is. In Ancestors: The Humankind Odyssey krijg jij die mogelijkheid. Natuurlijk heb jij niet letterlijk en figuurlijk een tijdmachine tot je beschikking, maar beeld het je in dat jouw PC een tijdmachine is. In deze recensie lees je hoe dat uitpakt.

Dan is Ancestors: The Humankind Odyssey zeker de moeite waard. In Ancestors: The Humankind Odyssey reis je achter je PC 10.000.000 jaar terug in de tijd en kruip je in de huid van een aap. En het is aan jou de taak om ervoor te zorgen dat jou clan evolueert. Hoe dat gebeurd in de game, is aan jou. Wij gaan hier later in deze review dieper op in. De game heeft geen lineair verhaal, jij bepaald hoe je de game speel, zolang je maar voor je clan zorgt en dat je evolueert. Mocht de speler dood gaan in de game, dan krijg jij de controle over een andere aap. Dit gaat door totdat er niemand meer van je clan over is. Mocht dit het geval zijn dan is het game over.

Het is ook jouw taak als clan leader om zorg te dragen aan je mede-apen, dit kun je doen door middel van het scannen van je mede-apen en er voor te zorgen dat zij eten en drinken krijgen. Zoals eerder aangegeven is het mogelijk om spullen te craften, waaronder bijvoorbeeld een speer om te kunnen vissen of om je zelf te kunnen verdedigen en te jagen. Het leuke aan deze game is dat jij niet in-game kunt zien welke materialen je nodig hebt om je tools te craften. Dit dien je zelf te ontdekken naarmate de game vordert. Indien je speler gewond is, dan kun jij natuurlijk jezelf genezen dit kon je doen door het consumeren van kokosnoten. grafisch ziet de game er echt fantastisch ook de omgevingen zien er ontzettend realistisch uit.

Ancestors: The Humankind Odyssey is zeker een survival game waarbij je constant moet nadenken over je acties. Ook moet jij je mede-apen in de gaten houden zodat deze niet ziek worden en overlijden. Daarbij is het aan jou de taak om nieuwe mede-apen te recruiten voor je clan.

In deze game moet je constant rekening houden met je omgeving. Je moet dus altijd ook uitkijken op gevaren. Deze gevaren kunnen allerlei omstandigheden zijn, enkele goede voorbeelden zijn dat er altijd gevaarlijke dieren op de loer liggen met gevaarlijke dieren bedoel ik o.a. tijgers, krokodillen, slangen en nog veel meer roofdieren.

Ook moet je altijd rekening houden met het weer, als het bijvoorbeeld regent kan je aap het koud krijgen en uiteindelijk kan deze sterven door onderkoeling. Niet alleen door onderkoeling kun je sterven maar ook door verhongering of uitdrogen en diverse virussen, ziektes en ouderdom.

Om te voorkomen dat je clan uitsterft dien jij je te voortplanten dit kan gedaan worden door het paren met vrouwelijke-soortgenoten. Zo zullen er nieuwe apen geboren worden wie zich dan weer dienen voortplanten zodat je soort niet uitsterft.

Ancestors: The Humankind Odyssey is een game met ontzettend veel potentie met een ontzettend goed concept. Door dit concept, is Ancestors: The Humankind Odyssey een van me tofste en uniekste ervaring dat ik ooit heb meegemaakt in een game. Door deze ervaring heb ik het gevoel als of ik een documentaire aan het spelen ben. Het gevoel dat je krijgt als je deze game speelt is echt fantastisch.
  • De evolutie van de mensheid
  • Overleven als een aap
  • Het concept