Home » Review: Just Dance 2022

Review: Just Dance 2022

Just Dance 2022 komt terug met een verscheidenheid aan interessante nummers en weet iedereen te vermaken.

Ubisofts Just Dance keert opnieuw terug om ons onze jaarlijkse dosis disco boogie-actie te geven, en er zijn absoluut geen verrassingen in Just Dance 2022 als je ooit eerder een inzending in deze serie hebt gespeeld. Er is behoorlijk wat dansplezier te beleven met deze, maar het zijn ook overweldigend bekende dingen die elke gelegenheid aangrijpen om verdere aankopen in je gezicht te duwen. Wat hier is, is goed, er is geen twijfel over mogelijk, maar het is allemaal enigszins frustrerend omdat het je constant bombardeert met nummers waarvoor je een Just Dance Unlimited-abonnement nodig hebt om toegang te krijgen.

Laten we hier echter niet al te negatief beginnen. Just Dance 2022 is een kleurrijke en gelikte ervaring die arriveert met 40 uitstekende nummers, solide online actie, een behoorlijk nette kindvriendelijke modus, calorieverbrandende zweetmodus en veel ontgrendelbare bits en bobs om naar toe te werken terwijl je door je zitkamer en probeer de bewegingen die op het scherm worden weergegeven aan te passen. Het enige wat je nodig hebt is een enkele Joy-Con (of een smartphone met de officiële app) en een redelijk gevoel voor timing en je bent helemaal klaar voor een aantal goede tijden.

Er is ook een behoorlijke selectie van muziekstijlen over de 40 nummers die bij het basisspel worden geleverd. Je hebt Levitating van Dua Lipa, Imagine Dragons’ Believer en, onze persoonlijke favoriet, El Chombo’s volkomen onzinnige Chacarron, om je door je lounge te laten ronddraaien terwijl je kinderen en partner het gebouw verlaten in volledige en volslagen walging.

De bewegingsregistratie die hier aan het werk is, doet zijn werk goed en onze bewegingen en pogingen om de actie die op het scherm verschijnt bij te houden, worden te allen tijde perfect geregistreerd – zelfs met vier niet in vorm zijnde volwassenen die in een zweterige puinhoop rond een klein gebied tuimelen. Ubisoft heeft de formule hier genageld, er is geen twijfel over mogelijk, maar tenzij je bereid bent om het geld voor een onbeperkt abonnement te stoppen, ontaardt het hele ding heel snel in een nogal vervelende ervaring met menu’s vol met nummers die je niet kunt daadwerkelijk toegang. Het voelt echt alsof je net een advertentie voor een game hebt gekocht, in plaats van de game zelf.

Om eerlijk te zijn, het Unlimited-abonnement is niet bijzonder duur, voor ongeveer €30 per jaar, waardoor je toegang hebt tot een catalogus van 700 nummers om op te dansen – en je krijgt een gratis proefperiode van een maand wanneer je de game koopt – het is gewoon zo meedogenloos in je gezicht geduwd, en als je je niet abonneert, heb je een titel die meer tijd besteedt aan het laten zien van wat je niet hebt, dan dat je kunt genieten van wat er daadwerkelijk is inbegrepen. Gewoon proberen om door de veertig tracks te fietsen die hier worden aangeboden, kan een enorme hoofdpijn zijn, omdat de menu’s je herhaaldelijk naar de eShop proberen te duwen om Unlimited op te halen. Het ziet er niet geweldig uit en het wordt al snel frustrerend als je kinderen worden geconfronteerd met een heleboel liedjes waarop ze willen dansen, maar dat niet kunnen, tenzij je wat meer geld vrijmaakt.

We snappen het, muzieklicenties zijn een dure en lastige zaak, maar Just Dance 2022 voelt uiteindelijk behoorlijk plakkerig aan als gevolg van het constante pushen van extra’s. Als je dit aspect van de procedure kunt negeren, zul je zeker een paar uur plezier beleven met wat hier is inbegrepen. De kindermodus was een hit in het huishouden van deze schrijver, en de online competitieve modus zal je zeker wakker schudden als je besluit om er volledig mee bezig te zijn.

Het ziet er allemaal goed uit, speelt en klinkt ook nog eens goed. Dit is een superglad pakket, maar het verbetert of evolueert de formule echt niet op een zinvolle manier en liet ons behoorlijk koud met zijn meedogenloze aandrang om ons naar de Switch eShop te leiden om meer geld uit te geven.

Just Dance 2022 is oké. Het is meer van hetzelfde met een aantal coole nieuwe nummers, een gladde en soepele ervaring in het algemeen die op veilig speelt en als resultaat prima werkt. Het pusht echter ook constant zijn abonnementsservice en voelt zich uiteindelijk een beetje ingewikkeld en plakkerig, omdat het meer tijd besteedt aan het afranselen van nummers die je niet bezit, dan om je te laten genieten van de nummers die bij het basisspel zijn inbegrepen. Fans van de serie - of iedereen die net heeft gedanst op zelfs maar een enkel nummer uit de serie - zal precies weten wat ze hier krijgen, maar nieuwkomers moeten zich ervan bewust zijn dat ze meer geld moeten uitgeven nadat ze de game hebben gekocht om te bestellen om van de volledige ervaring te genieten.
7.5

0 0