Home » Review: Need for Speed: Hot Pursuit Remastered

Review: Need for Speed: Hot Pursuit Remastered

Need for Speed: Hot Pursuit Remastered brengt de franchise terug naar zijn roots en laat opnieuw zien dat Criterion Games de meester is van arcade-racen.

Onder Ghost Games miste de Need for Speed- franchise elk identiteitsgevoel. Elk van hun drie games in de franchise was op zijn best middelmatig en had nooit het gevoel dat ze echt een gat in het genre vulden. Vanaf februari heeft EA de serie teruggeschoven naar Criterion Games en Ghost teruggebracht tot een technische studio. Dat is geweldig nieuws voor fans van series, aangezien Criterion de studio is achter enkele van de beste moderne arcade-racers die er zijn.

Voor hun eerste poging brengt de studio een geremasterde versie uit van hun eerste game in de serie, Need for Speed: Hot Pursuit. De game uit 2010 kwam precies op de hielen van Burnout Paradise, het hoogtepunt van Criterion’s vroege werk. Het werd gemakkelijk een van de meest geliefde Need for S-games in de lange geschiedenis van de franchise. Ik ben blij te kunnen melden dat hoewel een deel van de game zijn ouderdom laat zien, het nog steeds de beste Need for Speed is sinds een tijdje.

Hot Pursuit is in veel opzichten het best te omschrijven als een barebones-racer. In plaats van dat als een belediging te beschouwen, verandert het team het in een positieve. Dit is een uitgeklede racer die gameplay tot koning maakt. Er is niet echt een soort verhaal en je hebt niet veel verschillende soorten races. In plaats daarvan richt Hot Pursuit zich volledig op het leveren van supersnelle races en spannende achtervolgingen.

Gelukkig raakt het meestal over de hele linie. Hoewel de soorten races waaraan je deelneemt relatief laag zijn, voelen ze allemaal geweldig aan. Als je van racen in arcade-stijl houdt, is Need for Speed: Hot Pursuit zeker de moeite waard. Je hoeft geen racelijnen te volgen en je mag zo nu dan een keertje botsen. Eigenlijk dwaal je door bochten en stimuleer je door de beste schakelingen om een ​​voorsprong op je concurrentie te krijgen.

En je hebt natuurlijk genoeg trucs tot je beschikking om voor de politie te vluchten of die vervelende straatracers uit te schakelen. Of je nu spike strips laat vallen, een turboboost in je motor gooit of helikopterondersteuning inschakelt, Hot Pursuit heeft tal van opties tot je beschikking.

Wat de gameplay betreft, is dit een terugkeer naar de tijd dat NFS op zijn hoogtepunt was. Gezien het feit dat dit een remaster is van een favoriet bij fans, is dat niet echt een grote verrassing. Maar met hoe verward de serie de afgelopen tien jaar is geweest, was het lastig om je geen zorgen te maken. Gelukkig heeft Criterion een product afgeleverd dat de naam Hot Pursuit waardig is. Het is niet perfect, maar het racen is erg leuk en het ziet er geweldig uit. Voor een serie die zo hard aan heroriëntatie toe is, is dat genoeg om me enthousiast te maken.

Nu zijn wel er enkele problemen die zijn ontstaan ​​in de tien jaar sinds de game voor het eerst werd gelanceerd. Zoals ik hierboven al zei, zijn er maar een handvol verschillende racetypes. Ja, je kunt spelen als zowel straatracers als politie, maar zelfs tussen de twee facties is er niet veel variatie. Als straatracer heb je je normale races, enkele tijdritten en races waarbij je mooie gadgets kunt gebruiken om over de finish te komen. Als je dan als politieagent speelt, heb je tijdritten en races waarin je de straatracers probeert te vernielen. Dat is het zowat.

Natuurlijk is een gebrek aan variatie niet het allerbelangrijkste voor racers. Per slot van rekening draaien alle races om de eerste plek. Dat gezegd hebbende, merkte ik dat ik me een beetje verveelde door gewoon steeds hetzelfde te doen. Ik zou graag iets willen om dingen nog meer te veranderen. Er zijn een aantal coole multiplayer-modi die dit doen, maar ik zou graag meer zien in de singleplayer-versie.

Het is ook vermeldenswaard dat het Autolog-systeem dat het origineel zo cool heeft gemaakt, niet zo opmerkelijk aanvoelt in 2020. Het is zeker leuk om de tijden van je vrienden in elke race te zien en tegen hen te strijden. Die mechanis is tegenwoordig echter behoorlijk gebruikelijk. Dat wil niet zeggen dat Autolog slecht is, alleen minder indrukwekkend dan 10 jaar geleden.

Het is nog steeds een goede game met een aantal mooi bijgewerkte visuals. Als je het echter vergelijkt met games als Forza Horizon 4, voelt het gedateerd aan. Dat mogen we echter verwachten. We zullen pas echt weten wat Criterion met de serie kan doen als ze hun eerste nieuwe game in de serie hebben uitgebracht.

Need for Speed: Hot Pursuit Remastered is een heruitgave van een van de leukste Need for Speed-games. Het gaat de wereld zeker niet in vuur en vlam zetten. Het is echter belangrijk om de franchise te onthouden waarin. Als een goede remaster is wat er nodig is om ons terug te brengen naar de serie waarmee ik ben opgegroeid, zal ik het meer dan accepteren. Hopelijk gebruikt Criterion dit momentum om iets af te leveren dat Need for Speed eindelijk weer op de kaart zet.
7.5

0 0